تاکید وزیرخارجه ژاپن بر راهکار ۲ دولتی در دیدار با مقامات فلسطینی

تاکید وزیرخارجه ژاپن بر راهکار ۲ دولتی در دیدار با مقامات فلسطینی
سه شنبه 5 دی 1396 - 16:02

وزیر خارجه ژاپن که در فلسطین اشغالی به سر می‌برد، در دیدار با مقامات فلسطینی بر لزوم اجرای راهکار ۲ دولتی و تعیین وضعیت قدس از طریق مذاکرات مستقیم تاکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«تارو کُنو» وزیر خارجه ژاپن در دومین روز سفرش به فلسطین اشغالی، به رام‌الله رفته و با مقامات تشکیلات خودگردان دیدار کرد.

کنو در دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم آمریکا در اعلام قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی انتقاد و حمایت ژاپن از ارائه کمک‌های مالی به مردم فلسطین را اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» عباس نیز در این دیدار ضمن تشکر از رای مثبت ژاپن به قطعنامه محکومیت تصمیم آمریکا در مجمع عمومی و تداوم حمایت‌های اقتصادی توکیو از فلسطین، خواستار تقویت روابط دوجانبه شد.

وزیر خارجه ژاپن همچنین در نشست خبری بعد از دیدار با مقامات صهیونیستی و فلسطینی، گفت کارهای زیادی هست که توکیو می‌تواند برای کمک به حل مناقشات فلسطین-اسرائیل انجام دهد.

کنو در گفت‌وگو با خبرنگاران از آمادگی ژاپن برای کمک به ازسرگیری مذاکرات سازش و یافتن راه‌‌حل سیاسی برای پایان دادن به مناقشات بر پایه راهکار دو دولتی، خبر داد.

وی اولین وزیر خارجه یک کشور مهم است که بعد از اعلام تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به پایتخیت رژیم صهیونیستی، به فلسطین اشغالی سفر و درباره این موضوع با مقامات دو طرف گفت‌وگو کرد.

وی پیش از دیدار با مقامات فلسطینی، با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «رووین ریولین» رئیس رژیم‌صهیونیستی دیدار و تاکید کرده بود وضعیت قدس باید از طریق مذاکرات مستقیم بین دو طرف، مشخص شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ساعات پایانی روز چهارشنبه (15 آذر) ضمن به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل، دستور انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس را امضا کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل پنجشنبه گذشته، بر سر قطعنامه‌ای که خواستار لغو تصمیم آمریکا در اعلام قدس به پایتختی رژیم‌صهیونیستی می‌شد، رای‌گیری کرد که با 128 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 35 رأی ممتنع تصویب شد. 

پیشتر در روز دوشنبه 18 دسامبر شورای امنیت سازمان ملل درباره همین قطعنامه رای‌گیری کرده بود که 14 کشور از 15 عضو این نهاد، رای مثبت دادند ولی آمریکا آن را وتو کرد.

طبق قطعنامه 478 شورای امنیت هیچ کشوری اجازه ندارد نمایندگی دیپلماتیک (سفارتخانه و کنسولگری) در شهر قدس تاسیس کرده یا تصمیمی درباره وضعیت آن بگیرد.

پربیننده ترین خبرها