تازه‌ترین گزارش ها درباره حمله به دفتر العالم

تازه‌ترین گزارش ها درباره حمله به  دفتر العالم
يکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 14:17

مدير دفتر شبکه العالم در قاهره از فعاليت برخي جريان هاي مشکوک عليه شبکه هاي مستقل خبري در مصر و عليه ايران خبر داد

 احمد السیوفی در تازه‌ترین گزارش خود درباره حمله توجیه‌ناپذیر نیروهای امنیتی شورای نظامی مصر به دفتر شبکه العالم در قاهره ‌گزارش داد نیروهای امنیتی حکم بازداشت من را صادر کرده و آن را به من ابلاغ کرده اند.افسر مسئول از من خواست در مرکز پلیس حاضر شوم و پس از آن پرونده به داستانی کل مصر ارجاع داده می‌شود.

مدیر دفتر العالم گزارش داد با توجه به اطلاعاتی که داریم، اتهامی که به ما اعلام شده است فعالیت بدون مجوز است، اما بر اساس همین اطلاعات اتهام اصلی به من به عنوان مدیر دفتر شبکه العالم در قاهره  فعالیت در یک شبکه شیعه ایرانی است.

خبرنگار این شبکه افزود طرح چنین اتهام‌هایی در برهه کنونی که مصر در آستانه برگزاری بزرگ‌ترین انتخابات ریاست جمهوری است کاملاً مشکوک و مرموز است.

مدیر دفتر العالم اعلام کرد پس از انقلاب بزرگ مردم مصر، اکنون در مصر فضایی حاکم شده است  که در زمان رژیم حسنی مبارک حاکم بود. در فضای موجود به آزادی بیان و فعالیت رسانه‌ها اجازه فعالیت داده نمی‌شود. بسیاری از ارگانهای حقوقی به ما اعلام کرده اند که تمایل دارند برای حمایت از موضع شبکه العالم و آزادی بیان در این باره به ما کمک کنند.

احمد السیوفی تصریح کرد ما اعلام کرده ایم که در این باره کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهیم کرد و از فردا اعتصاب غذا خواهیم کرد زیرا در چنین فضایی حق آزادی رسانه، حقوق بشر و حق ارائه اطلاعات به شهروندان عرب پایمال شده است.

مدیر دفتر العالم گزارش داد فعالیت رسانه‌ای  ما در مصر مغایر با هیچ قانونی نیست. از این رو، چنین تدابیری علیه ما در واقع تجاوز به حق بیان به شمار می رود.

 

 

 

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها