مخالفت ملتهای عربی با الحاق بحرین به عربستان

مخالفت ملتهای عربی با الحاق بحرین به عربستان
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 15:52

منامه (العالم) ـ عضو شوراي مركزي جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين با تاكيد بر اينكه همه ملت هاي منطقه مخالف اتحاد بحرين باعربستان هستند، گفت: اگر اين اتحاد صورت بگيرد، ملت بحرين در مقابل آن به صورت مسالمت آميز مقاومت خواهد كرد.

"مجيد ميلاد" روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه العالم اظهار داشت: اين گونه نيست كه فقط ملت بحرين با اتحاد با عربستان مخالف باشد، بلكه همه ملت هاي منطقه خليج فارس از جمله مردم قطر ، كويت و عمان نيز با اين موضوع مخالفند، و این امر  نشان مي دهد كه پيشنهاد اتحادیه فقط از طرف سران و بدون آگاهي ملت های عرب مطرح شده است.

وي افزود: عربستان از حرکت دراین مسیر نه تنها هيچ سودي نخواهد برد، بلكه درگير مشكلات منطقه اي خواهد شد و انديشه  اتحاد از آغاز محكوم به شكست است.

مجید میلاد خاطرنشان کرد: پیش از این نیز طرح عربستان برای پیوستن مغرب و اردن به شورای همکاری برای تشکیل باشگاهی از كشورهاي داراي نظام پادشاهي با مخالفت اعضای این شورا مواجه شد.

وی هشدار داد: رژيم آل خلیفه در تلاش است تا بحران موجود را از طريق جهش به مرحله اي كه امكان دارد پيامدهايي فاجعه بار براي رژيم داشته باشد، پشت سر بگذارد.

مجید میلاد افزود: شوراي همكاري پس از گذشت 30 سال از تاسيس آن ، هنوز نتوانسته است موانع را پشت سر بگذارد و به همکاری اقتصادی چشمگیری برسد.

مجید میلاد تصريح كرد: انقلاب بحرين ادامه خواهد داشت و تلاش براي دور زدن آن از طريق اتحاد با عربستان اشتباهي راهبردي خواهد بود، زيرا اوضاع داخلی عربستان را نیز تحت تاثیر منفی قرار خواهد داد.

میلاد گفت: به عقیده ناظران و کاشناسان ،این اتحاد به ثمر نخواهد رسید و ممکن است موجب آشکار شدن اختلافات پنهان بین کشورهای عضو شورای همکاری شود.

 

11:37



پربیننده ترین خبرها