حمله به العالم تصميم سياسي قدرتهاي منطقه

حمله به العالم تصميم سياسي قدرتهاي منطقه
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 - 09:00

قاهرة (العالم) - عضو سنديكاي روزنامه نگاران مصرحمله به دفتر شبكه العالم در قاهره را تصميم سياسي برخي گروه ها و قدرتهاي منطقه و تهديد آشكارآزادي در مصر دانست.

"جمال فهمي" سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم با ابراز تاسف شديد از حمله به دفتر اين شبكه در قاهره گفت: اين اقدام به مسائل سياسي داخلي مصر هيچ ارتباطي ندارد بلكه دولتها و كشورهاي منطقه كه از موفقيت الگوي جديد مصر در تشكيل نظام دموكراسي واقعي در منطقه بيمناك هستند، و آن را تهديدي براي تاج و تخت سلطنت خود مي دانند ، بدان اقدام كرده اند.

عضو سنديكاي روزنامه نگاران مصر، مقامات كنوني كشورش را به پيروي از روشهاي قديمي و سياست هاي حسني مبارك رئيس جمهوري مخلوع اين كشور در ايجاد روابط  با قدرتهاي منطقه متهم كرد.

فهمي با اشاره به بحران اخير مصر و عربستان سعودي اظهار داشت: روش برخورد مقامات مصري با اين بحران بسيار نامناسب بود و بسياري از مردم مصر آن را توهين به خود دانستند و حوادثي كه براي دفتر العالم نيز پيش آمد در همين راستا بود.

وي با تاكيد براصرار اتحاديه خبرنگاران مصري بر موضع ثابت خود در حمايت از آزادي رسانه ها و ضرورت گشوده بودن درهاي مصر به روي همه رسانه هاي حرفه اي ، حمله به دفتر العالم را تهديد آشكار آزادي و پسرفت شديد نهادهاي دولتي مصر توصيف كرد.

نيروهاي امنيتي شوراي نظامي حاكم مصر ظهر يكشنبه (24 ارديبهشت) به علت هراس از فعاليت رسانه‌هاي آزاد به دفتر العالم در قاهره حمله و همه تجهيزات آن را مصادره كردند.

نيروهاي امنيتي شوراي نظامي حاكم مصر دفتر العالم را در قاهره به فعاليت غيرقانوني متهم كردند.

احمد السيوفي مدير دفتر العالم گفت: با توجه به اطلاعاتي كه داريم، اتهامي كه به ما اعلام شده است فعاليت بدون مجوز است، اما بر اساس همين اطلاعات اتهام اصلي به من به عنوان مدير دفتر شبكه العالم در قاهره فعاليت در يك شبكه شيعه ايراني است

Mal-14-20:50

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها