با حمایت آمریکا؛

کُردهای سوریه مقابل ترکیه گارد مرزی تشکیل می‌دهند

کُردهای سوریه مقابل ترکیه گارد مرزی تشکیل می‌دهند
سه شنبه 26 دی 1396 - 11:08

یک مسئول کُرد اعلام کرد که کُردها قصد دارند با حمایت آمریکا یک گروه مرزبانی تشکیل دهند که با خطرات ترکیه مقابله کند.

العالم _ سوریه

«فوزه یوسف»، رئیس مشترک نهاد موسوم به «هیئت اجرایی فدرالیسم دموکرات شمال سوریه» مدعی شد که کُردها در این قسمت از سوریه نیازمند دفاع از [مرز] خود هستند.

یوسف در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» گفت، مناطقی که در سوریه کُردها آن را اداره می‌کنند، در پی ایجاد یک گروه مرزبانی جدید هستند.

به گفته یوسف، این گروه تحت حمایت آمریکاست و کُردها قصد دارند در برابر تهدیدهایی که از سوی ترکیه و دمشق با آن مواجه هستند، از خود حمایت کنند.

وی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه راهکار سیاسی جنگ سوریه که از هفت سال پیش ادامه دارد، دور از دسترس است، لذا خطرهایی که کُردها و همپیمانان عرب آنها را تهدید می‌کند، همچنان زیاد است.

این مسئول کُرد با اشاره به تهدیداتی که از سوی ترکیه متوجه آنهاست، مدعی شد که دولت سوریه نیز بارها آنان را تهدید کرده است.

یوسف ادامه داد: برای اینکه هر گونه حمله‌ای را دور کنیم، باید یک گروه بازدارنده [وجود داشته] باشد که از مرزها حراست کند... و باید از دستاوردهای خود حمایت کنیم».

این مسئول کرد خاطر نشان کرد که با وجود شکست داعش ظاهرا ثبات در منطقه به راحتی برقرار نخواهد شد و تا زمانی که به حل و فصل سیاسی بحران سوریه دست پیدا نشود، این مناطق همچنان نیازمند پشتیبانی است.

وی تصریح کرد که این گروه مرزبانی، تحت فرماندهی «نیروهای دموکراتیک سوریه» فعالیت خواهد کرد. نیروهای دموکراتیک متشکل از عناصر کُرد و عرب هستند و از حمایت آمریکا برخوردارند.

یوسف همچنین اعلام کرد که در جریان دیدار با فرستاده‌های وزارت خارجه آمریکا در شمال سوریه، به وی گفته شده است که نیروهای آمریکایی پیش از حل و فصل سیاسی بحران سوریه از این کشور خارج نخواهند شد.

تهدید ترکیه

در همین راستا، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز گذشته گفت که اقدامات لازم برای نابودی نیروهای دموکراتیک سوریه را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه وظیفه ترکیه است تا قبل از متولد شدن ارتش تروریستی کُردی در شمال سوریه، آن را در نطفه خفه کند، تاکید کرد گام‌های لازم برای نابودی نیروهای دموکراتیک سوریه را برمی‌دارند.

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه مسئولیت عواقب حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی بر عهده آنکارا نیست، اعلام کرد که به زودی عملیات جدیدی را در شمال سوریه آغاز می‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها