افتتاح سوپر مارکت آنلاین آمازون

افتتاح سوپر مارکت آنلاین آمازون
دوشنبه 2 بهمن 1396 - 16:18

آمازون پس از یک سال آزمایش، بقالی آنلاین فناورانه خود را به روی عموم باز کرد.

العالم - گوناگون

فروشگاه مستقر در سیاتل و دفتر مرکزی آمازون موسوم به Amazon Go مجهز به انواع دوربین و حسگر ردیابی کننده است تا به طور خودکار بفهمد مشتری چه آیتمی را از کدام قفسه برداشته یا مجددا آن را سر جای خود گذاشته است. چیزی به نام صندوق به صورت نقدی یا حتی دادن کارت اعتباری وجود ندارد، بلکه پول به طور خودکار و اینترنتی از حساب ثبت شده شما هنگام خروج از فروشگاه کم می‌شود.


بقالی آنلاین در گوشه‌ای ازساختمان آمازون به مساحت 167 متر مربع احداث شده و پس از یک سالی که دربهایش به صورت تستی به روی کارمندان خود باز بود، اینک عموم مردم قادر به خرید از آن هستند.

فروشگاه طوری تعریف شده است که ابتدا غذاهای آماده را خواهید دید و سپس بسته‌های گوشت و مواد غذایی و سپس نوشیدنی را در قسمت عقبی فروشگاه خواهید دید.

برای ورود به فروشگاه باید از کارت شناسایی آمازون استفاده کرده که مجوز ورود شما به فروشگاه و برداشت از کارت اعتباری پس از خرید نیز هست.

این نوع بقالی برای فروشگاه‌داران سنتی یک اختلال بالقوه محسوب می‌شود که آمازون در کار آنها دخالت کرده است اما این کمپانی در سال گذشته با فروش 13.7 میلیارد دلار موادغذایی ، چهره‌ای موفق از خود برجای گذاشته است.

آنچه که این بقالی آنلاین را متفاوت کرده و مربوط به آینده زندگی در شهر هوشمند است؛ سرعت بخشیدن به کارها و حذف واسطه‌های انسانی و بعضا صف‌های طولانی مدت است که در پیک روزانه اغلب مشتریان با آن مواجه می‌شوند.

آمازون هنوز استراتژی توسعه بقالی آنلاین خود را اعلام نکرده است اما سال گذشته با خرید فروشگاه زنجیره‌ای«هول فودز» نشان داد قصد دارد سیستم بقالی را از سنتی به مدرن تبدیل کند و چه بسا بقالی آنلاین خود را در شعبات «هول فودز» دایر کند.

خبرآنلاین

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها