جابری انصاری با بشار اسد دیدار و گفتگو کرد

جابری انصاری با بشار اسد دیدار و گفتگو کرد
شنبه 7 بهمن 1396 - 16:53

دستیار ارشد وزیر خارجه در امور سیاسی با رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

العالم سوریه

حسین جابری‌ انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور سیاسی و هیات همراهش با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار روابط راهبردی سوریه و ایران و تمایل دو کشور برای تقویت روابط در همه زمینه ها به ویژه جنگ ضد تروریسم و نیز تلاش های مبذول شده برای موفقیت نشست گفتگوی ملی سوریه که قرار است در سوچی برگزار شود، مورد رایزنی قرار گرفت.

همچنین مخاطرات حمله ترکیه به اراضی سوریه و جنایاتی که علیه شهروندان سوری مرتکب می شود و نحوه مقابله با این تجاوز و ممانعت از تحقق اهداف آن شامل اشغال اراضی سوریه و حمایت از گروههای تروریستی و نابودی همه تلاشها در مسیر حل مسالمت آمیز که امنیت و ثبات را به سوریه برگرداند، بررسی شد.

بشار اسد در این دیدار گفت: مبارزه سوری ها ضد تروریستها با همکاری کشورهای دوست که در راس آنها ایران و روسیه قرار دارد زمینه را برای موفقیت راهکار مسالمت آمیزی که خود سوری ها درباره آن تصمیم می گیرند، فراهم می کند.

از سوی دیگر انصاری نیز تاکید کرد که ایران به حمایت های خود از سوریه به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و بازگشت ثبات به همه اراضی آن و شرکت در بازسازی ویرانه های برجای مانده از تروریسم در سوریه ادامه می دهد.

در این دیدار بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه و نیز فیصل المقداد معاون وزیر خارجه این کشور حضور داشتند.

پربیننده ترین خبرها