رایزنی‌ جابری‌انصاری با ولید المعلم و فیصل مقداد در دمشق

رایزنی‌ جابری‌انصاری با ولید المعلم و فیصل مقداد در دمشق
شنبه 7 بهمن 1396 - 20:39

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی در ادامه رایزنی‌ها با مقامات سوریه با وزیر خارجه و قائم مقام وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم _ سوریه

 حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه که به منظور انجام سفری یک روزه به دمشق رفته، امروز (شنبه) در ادامه رایزنی‌ها با مقامات این کشور با ولید المعلم وزیر خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

جابری‌انصاری همچنین در ناهار کاری با فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه در خصوص آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه به رایزنی پرداخت.

وی با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز دیدار کرده بود. در این دیدار که در چارچوب آخرین رایزنی‌ها بین ایران و سوریه، درباره کنگره گفت‌و‌گوی ملی سوریه در سوچی انجام شد، آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه به ویژه وضعیت در شمال سوریه و منطقه عفرین و همکاری‌های دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این رایزنی‌ها در آستانه کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه که قرار است دهم بهمن ماه در سوچی برگزار شود، صورت می‌گیرد.

حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور سیاسی، الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و سدات اونال معاون منطقه‌ای وزارت خارجه ترکیه شنبه سی‌ام دی ماه در یک نشست مقدماتی در سوچی درباره آخرین هماهنگی‌ها برای برگزاری اجلاس کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه شرکت کردند.

مذاکره کنندگان ارشد سه کشور ضامن روند آستانه در این نشست، آخرین هماهنگی‌ها در مورد برگزاری اجلاس گفت‌وگوی ملی سوریه که در دهم بهمن ماه جاری در سوچی برگزار می‌شود، را به عمل آوردند.

حسین جابری‌انصاری 26 دی ماه نیز در تماس تلفنی با فیصل مقداد قائم مقام وزارت خارجه سوریه در خصوص آخرین تحولات سوریه، روند آستانه و کنگره گفت‌وگوی ملی سوچی رایزنی و تبادل نظر کرد.

لازم به ذکر است، معارضان سوریه بامداد شنبه به عدم شرکت در کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه که قرار است دهم بهمن‌ماه در شهر سوچی روسیه برگزار شود، رأی دادند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در همین زمینه اعلام کرد که کردها نیز در کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه که در شهر سوچی روسیه برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به این مسئله عنوان کرد: «کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی برگزار خواهد شد چه معارضان در این گفت‌وگوها شرکت کنند چه در این مذاکرات حاضر نشوند».

پربیننده ترین خبرها