تهدید اردن به لغو معاهده صلح با رژیم صهیونیستی

تهدید اردن به لغو معاهده صلح با رژیم صهیونیستی
دوشنبه 9 بهمن 1396 - 19:45

در حالیکه منابع صهیونیستی از بازگشت قریب‌الوقوع سفیر رژیم صهیونیستی به اردن سخن می‌گویند، پارلمان این کشور تهدید کرد که معاهده صلح با تل‌آویو موسوم به «وادی عربه» را لغو می‌کند.

العالم - اردن

«رائد الخزاعله» رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان اردن گفت که هر تصمیمی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی اتخاذ نماید با اقدام مستقیم پارلمان اردن برای لغو معاهده وادی عربه مواجه خواهد شد.

الخزاعله افزود که یهودیان در طول تاریخ به عدم پایبندی به معاهدات معروف بوده‌اند و این چیز عجیبی برای آنها نیست و نمایندگان پارلمان نیز با هر گونه تحرکی در این زمینه که تهدیدی برای امنیت ملی اردن است، برخورد خواهند کرد.

طبق گزارش وبگاه «الاردن 24»، الخزاعله اشاره کرد که پارلمان اردن نماینده ملت است نه دولت و کمیته امور خارجه از دولت درخواست کرده سند مربوط به عذرخواهی رژیم صهیونیستی درباره حادثه سفارت و قتل «رائد زعیتر» قاضی اردنی را به مجلس ارائه کند.

به گفته الخزاعله، کمیته امور خارجه مجلس منتظر بازگشت «ایمن الصفدی» وزیر خارجه به کشور برای اطلاع از متن اصلی سند عذرخواهی است.

اخیرا دولت اردن اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌ای ضمن عذرخواهی از حادثه سفارت این رژیم در امان متعهد شد که غرامتی را به دولت اردن پرداخت کند.

علاوه بر قتل قاضی زعیتر، مرداد ماه گذشته نیز دو شهروند اردنی در سفارت رژیم صهیونیستی در امان توسط نگهبان سفارت به قتل رسیدند و پس از این حادثه سفیر این رژیم به همراه بقیه دیپلمات‌های آن اردن را ترک کردند و در تل‌آویو قاتل شهروندان اردن همانند یک قهرمان مورد استقبال «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها