فعال سياسي:

می خواهند جوانان انقلابی یمن را طرد کنند

می خواهند جوانان انقلابی یمن را طرد کنند
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 03:43

صنعا(العالم) - فعال سياسي يمني با اشاره به تلاش دولت براي طرد جوانان انقلابي از صحنه سياسي، تاكيد كرد جوانان و مردم انقلابي يمن تا زماني كه به خواسته هاي خود نرسند، ميادين شهرها را ترك نخواهند كرد.

"يحيي حجير" فعال رسانه اي و سياسي يمني روز دوشنبه درمصاحبه با شبكه خبري العالم، تصريح كرد: انقلاب يمن اكنون در ورطه آزمايش قرار گرفته است و كميته گفت وگوي رياستي تلاش مي كند تا با همكاري همه گروه ها مذاكرات را برگزار كند اما مساله عجيب اين است كه جوانان انقلاب يمن در اين زمينه طرد شده اند.

وي اظهار داشت: گروه هاي سياسي به تشكيل احزاب سياسي وابسته به خود اقدام كرده تا آن ها را وارد گفتگوي ملي كنند، اين درحالي است كه تلاش مي شود تا جوانان انقلابي در گفت وگوها حضور نداشته باشند.

ياد آور مي شود كه پيش از اين نيز گروه هاي انقلابي يمن از اقدام دولت در زمينه منع حضور جوانان انقلابي در ميدان ها و برچيدن چادرهاي تجمع آنان به بهانه برگزاري گفت وگوهاي موسوم به مذاكرات ملي خبر داده بودند.

این گفت وگوها 20 ماه جاري ميلادي در قاهره برگزار خواهد شد. مخالفان یمنی در خارج و رهبران جنبش جنوبي در اين كنفرانس شركت خواهند كرد.

تداوم حضور جوانان تا تحقق خواسته هاي انقلاب

حجير خاطرنشان كرد: خيابان ها و مياديني كه تجمع هاي گسترده انقلابيون درآن برگزار مي شد ، بيش از سه كيلومتر وسعت داشت ، ولي كميته اطلاع رساني وابسته به احزاب ديدار مشترك اين مناطق را از وجود انقلابيون خالي كردند و حتي وقتي جوانان سعي كردند كه وارد برخي خيابان ها شوند ، از سوي نظاميان طرفدار احزاب ديدار مشترك مورد حمله قرار گرفتند.

وي تاكيد كرد كه عليرغم اقدامات سركوبگرانه نيروهاي يمني و مزدوران آنان ، جوانان انقلابي يمن بيش از پيش به ماندن در عرصه پايبند هستند.

فعال سياسي يمني با بيان اين كه صبر جوانان يمن رو به پايان است، گفت: يمني ها به هيچ كسي اجازه نخواهند داد كه خواسته هاي آنان را ناديده بگيرد.

حجير اظهار داشت: تظاهرات جوانان يمني با شعار مخالفت با قيموميت خارجي ها و ترك نكردن ميادين تا تحقق اهداف انقلاب همچنان ادامه دارد.

دخالت عربستان و آمريكا در امور يمن

وي عربستان و آمريكا را به ادامه دخالت در امور يمن متهم كرد و گفت: مطبوعات به تازگي فاش كرده اند كه سرلشكر علي محسن الاحمر از فرماندهان ارشد ارتش يمن (كه به ظاهر به نفع انقلابيون استعفا كرده بود) ماهيانه بيش از پنج ميليون ريال عربستان در قبال دوستي با رياض دريافت مي كند و افزون براين مبلغ ، بيش از هشت ميليون ريال ديگر نيز از وزارت دفاع مي گيرد.

حجير تصريح كرد: نفوذ عربستان و آمريكا در انقلاب مردم يمن از زمان پيوستن علي محسن الاحمر و ديگران به انقلاب شروع شد.

حجير درادامه گفت: عربستان از زمان انقلاب سال 1962 تا كنون در امور يمن دخالت مي كند و اين دخالت به شكل هاي مختلف يعني از طريق فرماندهان نظامي ، شيوخ ، نويسندگان و روشنفكران و شبكه هاي وابسته به آنان صورت مي گيرد.

وي با بيان اين كه مردم يمن امروز از عربستان به علت دخالت هاي بسيار آن در امور يمن خشمگين هستند، افزود: عربستان نه تنها در امور يمن دخالت مي كند بلكه دامنه اين دخالت ها در قالب هم پيماني با رژيم صهيونيستي ، آمريكا و كشورهاي حوزه خليج فارس به بسياري از كشورهاي منطقه نيز كشيده شده است.

10-16:39

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها