در گفت‌وگوهای ملی لبنان مطرح شد؛

لزوم اجتناب لبنان از دخالت در سوریه

لزوم اجتناب لبنان از دخالت در سوریه
سه شنبه 23 خرداد 1391 - 05:51

العالم، بيروت - بيانيه پاياني نشست گروه‌هاي سياسي لبنان براي بررسي راهبرد دفاعي بر لزوم "پايبندي به اصل مذاكرات، حفظ آرامش امنيتي و سياسي، تقويت ثبات كشور، حمايت از ارتش، اجتناب از مناقشات منطقه و حفاظت از مرزهاي مشترك با سوريه براي منع قاچاق اسلحه و انتقال افراد مسلح به اين كشور " تأكيد مي كند.

"داود رمال" نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: نتايج فوري نشست گروه هاي سياسي بيانگر آرامش و ثبات لبنان خصوصا در زمينه امنيت است و اين نشست حتي اگر مطالبات گروه هاي سياسي در حد بالائي هم باشد، باز هم ادامه خواهد داشت. 

"نافذ قواص" عضو اتحاديه روزنامه نگاران لبنان در مصاحبه با العالم گفت: هر گروه نظر خاصي درباره مساله سلاح داردو شاید این موضوع مستلزم برگزاري نشست هاي زيادي باشد.

گروه هاي سياسي در این نشست بيشتر به مساله سلاح پرداختند و مساله سلاح فقط منحصر به سلاح مقاومت نيست، بلكه هر سلاحي كه اخيرا در برخي شهرها و مناطق لبنان مانند طرابلس ، عكار و الطريق الجديده ديده مي شود .

 برخي گروه ها در اين نشست درباره تأثيرات وقايع سوريه در لبنان ابراز نگراني كردند و بر لزوم اجتناب لبنان از مناقشه سوريه تاكيد كردند.

گروه هاي سياسي لبنان روز 25 ژوئن نيز نشستي ديگر را برگزار خواهند كرد .

گفت‌وگوهای ملی لبنان با حضور نمایندگانی از گروه‌ها و احزاب مختلف در این کشور با سخنرانی رئیس جمهور لبنان و در غیاب دو تن از سران ارشد ۱۴ مارس شب گذشته برگزار شد.

اولین جلسه گفتگوهای ملی لبنان با صدور بیانیه ای هفده ماده ای به پایان رسید.

11-21:34    

 

 

 



پربیننده ترین خبرها