عضو ارشد جمعیت عمل اسلامی

مردم بحرین نوع حکومت را انتخاب می‌کنند

مردم بحرین نوع حکومت را انتخاب می‌کنند
چهارشنبه 24 خرداد 1391 - 13:54

عضو ارشد جمعيت عمل اسلامي بحرين رژيم حاكم را به جلوه دادن بحران اين كشور به عنوان درگيري هاي مردم با يكديگر متهم كرد و گفت : رژيم با حسن نيت مخالفان را به مذاكره و آشتي فرانمي خواند و در مذاكرات قبلي كه مخالفان حضور داشتند، سوء نيت خود را نشان داد.

هشام الصباغ عضو ارشد جمعيت عمل اسلامي بحرين چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: فقط ملت بحرين نوع نظام حكومتي را تعيين خواهند كرد.

الصباغ با بیان اینکه اعضاي ائتلاف 14 فوريه امروز با اجراي برنامه "طوفان تعيين سرنوشت" خيابان 14 فوريه را محاصره كردند، افزود: محاكمه 21 مسئول جمعيت عمل اسلامي و ائتلاف "به خاطر جمهوري" امروز نيز ادامه دارد ولي رسانه ها اين محاكمات را بسيار شرم آور پوشش خبري مي دهند. خيابان 14 فوريه به بندر "المالي" و منامه به عنوان مركز مالي و اقتصادي بحرين منتهي مي شود.

این عضو ارشد جمعیت عمل اسلامیدر ادامه با اشاره به این موضوع که رهبران مردمي در حملات نيروهاي امنيتي به خانه ها بازداشت شدند و مردم حق دارند كه از سرنوشت رهبران خود مطلع باشند، درباره پيشنهاد رژيم آل خليفه براي مذاكره و مصالحه با مخالفان گفت: مخالفان از زمان به قدرت رسيدن حاكم كنوني چند مذاكره و طرح آشتي ملي را تجربه كرده‌اند و اين در حالي است كه رژيم به جاي حل بحران بحرين چنين وانمود مي‌كند كه بحران اين كشور چيزي جز درگيري‌هاي مردم با يكديگر نيست.

عضو ارشد جمعيت عمل اسلامي بحرين اضافه کرد مخالفان، آشتي و مصالحه را رد نمي كنند ولي خانواده‌هاي قربانيان و آسيب ديدگان و جوانان انقلابي بايد نوع آشتي و مصالحه را تعيين كنند و بايد دانست كه رژيم قبلا طرح آشتي ملي را بي نتيجه گذاشته بود.

الصباغ در پایان با تاکید بر این واقعیت که ملت بحرين به خوبي مي‌داند كه با يك رژيم مواجه نيست بلكه با قبيله‌اي مواجه است كه ظلم مي‌كند و ثروت هاي كشور را به انحصار خود درآورده است، گفت: رژيم آل خليفه شعارهاي پرزرق و برقي را اعلام مي كند ولي در عمل سياست "ديكتاتوري، اعطاي مليت بحريني به اتباع خارجي و بازداشت رهبران مردمي" را پيگيري مي كند ، مخالفان با آشتي ضديت ندارند و معتقدند كه مقدمات آشتي به خصوص آزادي رهبران مردمي بايد فراهم شود.

 

MKH-13-14:38

پربیننده ترین خبرها