دومین روز تلاش برای یافتن هواپیما؛

تازه ترین جزئیات از سانحه هوایی / وزش باد شدید عملیات را کند کرد

 تازه ترین جزئیات از سانحه هوایی / وزش باد شدید عملیات را کند کرد
دوشنبه 30 بهمن 1396 - 12:57

ساعت 8 صبح روز گذشته یک فروند هواپیمای مسیر تهران ـ یاسوج متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان پس از پرواز از مهرآباد به سمت یاسوج از رادار خارج شده است.

العالم - ایران / اقتصادی

دومین روز جست‌وجوی لاشه هواپیمای پرواز تهران- یاسوج با اعزام 26 تیم امدادی و 105 کوهنورد در ارتفاعات دنا کوه همچنان ادامه دارد.

14:07 محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان به همراه حسن رحیمی دادستان اصفهان، در جلسه ستاد مدیریت بحران منطقه در حال بررسی اقدامات انجام شده هستند.

14:06 بر اساس اعلام شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در منطقه عملیات ریزش کوه صورت نگرفته و بالگردها نیز در حال فعالیت در منطقه هستند.

13:59 در خصوص ریزش بهمن به نیروهای امدادی حاضر در ارتفاعات هشدار داده شده اما تاکنون حادثه‌ای مبنی بر ریزش بهمن رخ نداده است.

13:40 شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس گفت: در حال بررسی اخبار منتشر شده درباره پیدا شدن لاشه هواپیما هستیم فعلاً نمی‌توانم این خبر را تأیید کنم.

13:37 کریمی معاون امداد و نجات هلال احمر اصفهان و فرمانده میدان حادثه سقوط هواپیما گفت: بالگرد به منطقه‌ای که ادعا شده لاشه وجود دارد، اعزام شد.

13:36 مؤمنی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: اخبار منتشر شده درباره پیدا شدن لاشه هواپیما در محدوده نقل و دنگزلوی پادنا صرفاً مشاهدات یک نفر بوده و قطعی نیست.

12:32 جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به افزایش پروازها، پیش‌بینی 10 هزار لیتر سوخت بالگرد در محل را داشتیم و آن‌هایی که از یاسوج پرواز می‌کنند نیز در همان فرودگاه سوخت‌گیری می‌کنند، مواد خوراکی و آب آشامیدنی مورد نیاز برای همه تیم‌های امدادی را داشتیم که باید از مردم منطقه به دلیل مهمان نوازی و همکاری با نیروهای امدادی تشکر کرد.

12:25 محمدسعید شرفی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی در جسه اضطراری اظهار داشت: 500 عکس توسط پهپادها گرفته شده که در آنها هیچ اثری از لاشه احتمالی هواپیما نیست؛ تا کنون 14 سورتی پرواز انجام شده است.

12:25 مرتضی سلیمی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در جلسه اضطراری برای یافتن هواپیما از پاکسازی 70 درصد دنای شمالی خبر داد و  بیان داشت: در تجسس‌ها از دو خلبان باتجربه استفاده شده اما تاکنون هیچ خبری از لاشه هواپیما پیدا نکردیم.

12:14 استاندار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه امکان تصویربرداری پهبادها از محل سقوط هواپیما وجود ندارد، گفت: پهبادهای متعددی نیز در حال تصویربرداری از محدوده‌های مورد نظر هستند که البته به دلیل مه‌آلودی هوا امکان تصویربرداری پهبادها از محل سقوط هواپیما وجود ندارد.

12:04 محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان به منطقه پادنای سمیرم به منظور  بررسی اقدامات انجام شده و هماهنگی بیشتر نیروهای عمل کننده می‌رود.

11:50 عباس آخوندی لحظاتی پیش وارد منطقه پادنا محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج شد.

11:43 جواد فصیحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم با اشاره به اینکه از دقایقی پیش شرایط جوی منطقه دنا مساعدتر شده و بالگردها به حرکت درآمدند، گفت: نیروهای سپاه و بسیج در قالب 5 یگان در محدوده احتمالی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در حال جست‌وجو هستند.

11:30 خواهران منصوریان ووشوکاران کشورمان نیز در منطقه سقوط هواپیما حاضر شده‌اند.

11:29 مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: در حال حاضر 200 کوهنورد روی کوه‌ها، 10 پهپاد و 3 هلی‌کوپتر نیز از آسمان در حال رصد منطقه وقوع سانحه ATR هستند و اگر یک ماه هم جست‌وجو زمان ببرد، تا لاشه هواپیما یافت نشود در منطقه می‌مانیم.

11:23 مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج گفت: پس از جست‌و‌جوی 4 ساعته در سرما و باد شدید منطقه هیچ‌گونه اثری از لاشه هواپیما مشاهده نشد که تا حصول نتیجه در منطقه باقی خواهیم ماند.

11:20 عباس آخوندی که برای بررسی حادثه سقوط هواپیما به یاسوج سفر کرده در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تا این لحظه وضعیت سقوط هواپیمای تهران- یاسوج در ابهام کامل است؛ منتظر گزارش ستاد بررسی سوانح هستیم.

11:13 بر اساس اعلام حاضران در صحنه، لاشه هواپیما در مناطق احتمالی سقوط پیدا نشده، نیروهای امدادی همه‌جا را گشته‌اند و احتمال می‌رود هواپیما اصلاً در این مناطق سقوط نکرده باشد، نیروهای امدادی در حال عزیمت به منطقه‌ای معروف به «بازندپیر» هستند.

10:58 وزیر راه و شهرسازی به همراه رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها از طریق بالگرد به سمت محدوده سقوط هواپیما حرکت کرد، خبرنگاران اعزام‌شده نیز از راه میان‌بر در حال نزدیک شدن به محدوده سقوط هواپیما هستند، امام جمعه و نماینده مردم سمیرم در مجلس نیز در منطقه حضور دارند.

10:57 2 فروند بالگرد هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی از استان‌های فارس و بوشهر وارد محدوده سقوط هواپیمای تهران-یاسوج شد.

10:36 محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی که از روز گذشته در منطقه پادنای سمیرم حضور دارد دقایقی پیش وارد منطقه کنگزلی از توابع بخش پادنا شد و گفت: امیدوارم هر چه زودتر با کمک نیروهای امدادی بتوانیم برای تسلای بازماندگان خبری جدید داشته باشیم.

10:32 ارتفاعات زیر 3 هزار متر صورت گرفته و احتمال پیدا شدن لاشه هواپیما در ارتفاعات بالای 3 هزار متر دامنه کوه دنا وجود دارد.

10:28 مردم در مقابل بخشداری دناکوه تجمع کرده و در انتظار دریافت خبری از هواپیما هستند.

10:23 عملیات تیم امدادی هلال‌احمر در هلیکوپتر اعزامی به منطقه حادثه

10:21 مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان گفت: قرار بوده از هلال‌احمر دو بالگرد بیاید، بالگرد اول مستقر شده اما بالگرد دوم در حالی که به منطقه نزدیک شده بود به دلیل شرایط نامساعد جوی مجبور به بازگشت شد، با بهتر شدن وضعیت هوا این بالگرد نیز به عملیات جست‌وجو اضافه می‌شود.

10:21 نیروهای مستقر در کمپ اولیه در دامنه کوه دنا در حال پشتیبانی نیروهای عملیاتی و مدیریت تردد خانواده‌های داغ‌دار مسافران پرواز تهران- یاسوج هستند.

09:59 دقایقی پیش عباس آخوندی مه‌آبادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور وارد یاسوج شد، وزیر راه و شهرسازی برای رسیدگی به حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، به محل حادثه سفر خواهد کرد و از نزدیک در جریان امور قرار می‌گیرد.

09:54 بالگردهای اعزام شده به منطقه احتمالی سقوط به علت باد شدید به ناحیه فرود بازگشتند.

09:42 بر اساس گزارشات تیم‌های امدادی تا این لحظه و با وجود صعود به ارتفاع 3 هزار متری هنوز لاشه‌ای از هواپیما یا موردی مربوط به سانحه رؤیت نشده است.

09:32 خانواده‌های نگران سرنشینان هواپیما در ارتفاعات دنا حضور پیدا کرده‌اند.

09:23 حسن خدابخش رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اعلام اینکه وزش باد دناکوه رو به افزایش است، گفت: احتمال بارش برف به صورت منقطع وجود دارد، دید در شهر سمیرم مشکلی ندارد اما در مناطق کوهستانی این شهرستان شرایط متفاوت است و با وجود ابر و مه شرایط دید مناسب نیست.

09:21 مسئولان و کارشناسان شرکت آسمان گفت: هواپیمای حادثه‌دیده آسمان به هیچ وجه نقص فنی نداشت. بسیاری از کشورها خواهان خرید هواپیماهای ATR ما هستند، با اینکه عمر آن‌ها زیاد است‌.

08:57 جزئیات عملیات جست‌وجو کوهنوردان در ارتفاعات دنا

08:54 جهانگیر کریمی معاون فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص محدودیت‌های اعمال شده در مسیرهای منتهی به محل حادثه گفت: محور سی‌سخت به بیده مسدود شده و برای خودروهای امدادی باز است، در سایر محورهای مواصلاتی به منطقه پادنا نیز اعمال محدودیت شده است.

08:51  مهدی نصر اصفهانی رئیس هیأت کوهنوردی استان اصفهان با اشاره به حضور 80 کوهنورد یخ و برف و هیمالیانورد در عملیات جست‌وجوی لاشه هواپیما، گفت: تیم کوهنوردی به دلیل استقرار 4 روزه در دامنه کوه دنا نیازمند مراقبت بیشتری است چراکه هر لحظه ممکن است در حین عملیات با ریزش بهمن مواجه شوند.

08:43  عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز جهت بررسی آخرین وضعیت سانحه هواپیمای شرکت آسمان عازم یاسوج شد.

08:17 محدوده سقوط هواپیما توسط گروه‌های تجسس شناسایی شده و بالگردهای مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی برای تعیین محل حادثه به پرواز در آمدند.

08:10  سگ‌های زنده‌یاب برای کمک به امدادگران به منطقه اعزام شدند و هلی‌کوپتر و پهپادهای جست‌وجو در انتظار پرواز هستند.

08:09  در این منطقه هوا صاف و آفتابی است و شرایط برای جست‌وجو فراهم است.

08:02  منصور شیشه‌فروش از برگزاری جلسه مدیریت بحران صبح امروز در بخشداری دنا خبر داد و گفت: با وجود سردی هوا و وزش باد، 26 تیم با پشتیبانی 3 بالگرد به منطقه اعزام شدند.

07:47  اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: محدوده سقوط هواپیما تا حدود زیادی مشخص شده و امیدوارم محل دقیق حادثه سقوط هواپیما تا ساعت 2 الی 3 بعد از ظهر به صورت کامل شناسایی شود.

07:33  بر اساس اعلام مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان بالگرد هلال‌احمر به منطقه پادنا اعزام شده و جست‌وجوها حوالی روستای «نقل» متمرکز شده است

07:23  نصرتی فرماندار شهرستان سمیرم از آغاز عملیات جست‌وجوی لاشه هواپیما در قالب گروه‌های کوهنورد به صورت زمینی و گروه‌های پهبادی متخصص تصویربرداری خبر داد، به گفته وی 105 کوهنورد حرفه‌ای از استان اصفهان برای جست‌وجو به 3 نقطه پیش‌بینی شده اعزام شده‌اند.

06:20  تیم‌های امدادی هلال‌احمر نیز با تجهیزات کوهنوردی به مناطقی که احتمال سقوط هواپیما در ارتفاعات وجود دارد اعزام شدند.

06:00 دومین روز جست‌وجوی لاشه هواپیما در حالی پیش از طلوع آفتاب آغاز می‌شود که 80 کوهنورد و چند بالگرد عملیات جست‌وجو را در کنار تیم‌های امدادی و مردم محلی در ارتفاعات دنا ادامه خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها