وزارت خارجه سوریه: برخی از مسئولان غربی شریک جرم تروریست‌ها هستند

وزارت خارجه سوریه: برخی از مسئولان غربی شریک جرم تروریست‌ها هستند
چهارشنبه 2 اسفند 1396 - 09:13

وزارت خارجه سوریه در واکنش به حملات راکتی تروریست‌ها به مناطقی در استان دمشق، عدم محکومیت آن در شورای امنیت را عامل تداوم چنین جنایاتی عنوان کرد.

العالم- سوریه 

وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه به دبیر کل سازمان مل متحد و رئیس شورای امنیت مراتب اعتراض خود را به حمایت برخی از مسئولان غربی از تروریست‌های حاضر در سوریه اعلام کرد.

روز گذشته تروریست‌ها با خمپاره، مناطق غوطه شرقی و ریف دمشق را بمباران کردند که در جریان آن ده‌ها غیر نظامی کشته و زخمی شدند.

در این نامه‌ها آمده است که خیابان‌های دمشق و محله های مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مؤسسات خدماتی و برخی از مراکز دیپلماتیک از آلت قتاله تروریست‌ها (حملات خمپاره‌ای و راکتی) در امان نیست.

دمشق تأکید کرد: «این حملات تروریستی درست زمانی صورت گرفت که برخی از مسئولان غربی به ما حملاتی کردند که فقط می‌توان آن را حمایت مستقیم از این تروریست‌ها و تشویق آنان برای اعمال تروریستی و قتل دانست».

به گفته دمشق، این مسئله بدین معناست که مسئولان غربی شریک جنایات تروریست‌ها هستند؛ چرا که این مسئولان برای حکومت سوریه حقی برای دفاع از شهروندانش و مبارزه با تروریسم قائل نیستند و این مسئله نیز «در چارچوب توطئه پستی است که این افراد از هفت سال پیش در حال اجرای آن [علیه دمشق] هستند».

خبرگزاری سانا به نقل از وزارت خارجه سوریه گزارش داد که تروریست‌ها روز گذشته ظرف چند ساعت بیش از 45 راکت شلیک کردند که در پی آن شش غیر نظامی کشته و 29 غیر نظامی زخمی شدند.

دمشق تأکید کرد که چنین حملات تروریستی مانع تداوم مبارزه با تروریسم، بازگرداندن امنیت و ثبات به سوریه و بازسازی آن نخواهد شد.

وزارت خارجه سوریه همچنین از شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل خواستار محکومیت فوری و شدید این حمله تروریستی شد و تأکید کرد، اینکه برخی از کشورهای غربی مانع از آن می‌شوند که شورای امنیت چنین جنایات تروریستی را محکوم کند، پیامی به تروریست‌ها و رژیم‌های حامی آنان خواهد بود تا به اقدامات تروریستی خود علیه ملت سوریه ادامه دهند.

فارس 

پربیننده ترین خبرها