خشم یمنی‌ها از اقدام عربستان

خشم یمنی‌ها از اقدام عربستان
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 18:10

صعده (العالم) - يمني هاي ساكن استان صعده در شمال يمن از تصميم عربستان مبني بر بستن گذرگاه ها و ورودي هاي مرزي ميان اين استان و مرزهاي عربستان به شدت خشمگين هستند.

به گزارش شبكه خبري العالم ، شهروندان ساكن استان صعده در شمال يمن اين تصميم را در راستاي هاي اعمال فشارهاي آمريكا و عربستان سعودي براي محاصره اقتصادي منطقه صعده برشمردند.

براساس اين گزارش ، شهروندان يمني به ويژه كشاورزان همچنين از تشكيل دولت بي ثبات وفاق ملی همزمان با بسته شدن ورودي هاي مرزي دراين شرايط حساس ابراز خشم کردند.

در همین حال ، حوثي ها هم ضمن انتقاد از تصميم بسته شدن ورودي هاي مرزي ، علت اتخاذ اين تصميم را ادامه مقاومت و حضور مردم يمن در صحنه براي مخالفت با مسئولان حكومتي اعلام كردند.

"ابومالك " عضو شوراي سياسي حوثي ها به شبكه خبري العالم گفت ورودي هاي مرزي و درآمدهاي آن هيچ ارتباطي به حوثي ها ندارد چرا كه اين مساله به دولت محلي مربوط مي شود و دولت محلي هم وابسته به دولت مركزي است.

وي تصريح كرد بستن گذرگاه هاي مرزي در استان صعده ، سياستي برنامه ريزي شده و جنگ اقتصادي سرد و مشابه اقدام رژيم اسرائيل در بستن گذرگاه هاي باريكه غزه و محاصره رزمندگان و ساكنان غزه است، زيرا آنان هم داراي فرهنگ مخالفت با طرح آمريكا و رژيم اسرائيل هستند و با رژيم اشغالگر مقابله مي كنند.

بسته شدن گذرگاه هاي مرزي ميان استان صعده و همسايه آن عربستان طبق توافق دو طرف يمني و سعودي صورت گرفته است. این مسئله به عنوان اهرم فشار آمريكا و عربستان براي محاصره کردن ساكنان استان صعده است و هدف از آن  تسليم كردن حوثي هاست كه با توافقنامه هاي رياض و ديكته هاي آمريكا مخالف‌اند.

SM-18-18:10

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها