شورای همکاری در یمن حکومت می کند

شورای همکاری در یمن حکومت می کند
چهارشنبه 24 خرداد 1391 - 05:04

العالم،قاهره - رئيس جبهه انقلاب يمن تأکيد کرد، از زمان امضاي طرح شوراي همکاري، يمن زير سلطه اين شورا قرار گرفته است.

"عبدالرقيب منصور" روز چهارشنبه به شبكه خبري العالم، گفت: از زمان امضاي طرح شوراي همكاري، يمن تحت سلطه برخی از کشورهای عضو این شورا قرار گرفته است، و این کشورها سیاست های خود را به یمن تحمیل می کنند؛ به صورتیکه که حتی اين شورا درباره اعضاي كميته گفتگوها كه از سوي عبدربه منصور رئيس جمهور يمن معرفي شدند، اعمال نظر می کند.

وی افزود: در شرايط كنوني بيشتر احزاب وشخصيت هاي يمني به جز شمار اندكي از اوامر بيگانگان اطاعت مي كنند؛ در همین راستا تصميم برای پايان دادن به تحصن در میادین در چارچوب طرح شوراي همكاري اتخاذ شده است.

عبدالرقيب منصور، با بیان اینکه هدف انقلاب يمن علاوه بر سرنگوني علي عبدالله صالح و نزديكانش از قدرت، ايجاد يك نظام سياسي جديد است، خاطرنشان کرد: در صورتي كه از بقاياي رِژیم علي عبدالله صالح و حزب كنگره ملي براي حضور در كابينه جديد دعوت شود، نمي توان اين كابينه را انقلابی ناميد، بلكه كابينه مشتركي ميان علي عبدالله صالح و احزاب ديدار مشترك خواهد بود.

وي تصريح كرد: كشورهاي حامي گفتگوهای یمن تلاش می کنند تا رژیم سابق را  در راستاي منافع منطقه اي و بين المللي حفظ كنند.

عبدالرقيب منصور تأکید کرد: در دوره انتقالي شاهد سلطه بين المللي كامل بر امور يمن هستیم؛ حتي در كنفرانس دوستان يمن، تشكيل يك صندوق بين المللي براي كمك به اين كشور مطرح شده است تا كشورهاي كمك كننده بر اين صندوق و چگونگي هزينه شدن اموال آن نظارت كنند.

16:42-12/06          

 



پربیننده ترین خبرها