موزه لوور در تهران را با ۵ هزار تومان بازدید کنید

موزه لوور در تهران را با ۵ هزار تومان بازدید کنید
دوشنبه 14 اسفند 1396 - 17:22

56 اثر موزه لوور شامل یک تبر مفرغی با کتیبه شاه ایلامی و شئ مفرغی از لرستان و پیکره، نقش برجسته، ظرف، تابلو نقاشی، چاپ سنگی مربوط به فرانسه، ایتالیا، اتریش، آلمان، هلند، مصر، ترکیه، سوریه، عراق و هند در نمایشگاهی با عنوان «شکوه تمدن های جهان» از امروز(دوشنبه) به مدت چهار ماه در موزه ملی ایران به نمایش درمی آید.

العالم - ایران / سیاسی

جبرئیل نوکنده در نشست خبری بازگشایی موزه لوور در تهران با تشریح برگزاری این موزه در ایران اظهار داشت: همیشه برای مردم ما سوال بود چرا باید آثار تاریخی کشورمان در دنیا به نمایش گذاشته شود ولی هم اکنون شاهد نمایش آثار تاریخی و فرهنگی دیگر کشورهای دنیا در ایران هستیم.

وی با بیان اینکه بلیط موزه لوور در تهران برای ایرانی ها و گردشگران خارجی به مبلغ 5 هزار تومان است، ادامه داد: موزه ملی ایران تاکنون و به صورت مشترک چند موزه برگرفته آثار تاریخی و فرهنگی کره و ارمنستان را داشتیم و حال برگزاری نمایشگاه لوور اوج فعالیت های موزه ملی ایران تلقی می‌شود.

همچنین ژاک لوک مارتینز - مدیر موزه لوور نیز در این نشست خبری با اشاره به ساخت موزه ملی توسط یک معمار فرانسوی به آثار تاریخی مهم ایران از جمله هخامنشیان پرداخت و گفت: لوور در واقع یک قصر پادشاهی است و برگزاری نخستین نمایشگاه موزه لوور در تهران شامل تنوعی از آثار لوور در ایران است.

وی ادامه داد: البته قرار نبود هنر ایرانی در تهران معرفی شود بلکه هنر و فرهنگ کشورهای دیگر دنیا از جمله نقاشی و دیگر آثار دنیا را به نمایش بگذاریم.

مارتینز با بیان اینکه ویژگی نمایشگاه لوور در تهران تلفیق آثار باستانی و معاصر است، تصریح کرد: موزه لوور در تهران آثاری از روم، مصر و بین النهرین و آثار سلطنتی فرانسه نیز به نمایش گذاشته شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها