مصر محدوديتي براي بازگشايي گذرگاه رفح ندارد

مصر محدوديتي براي بازگشايي گذرگاه رفح ندارد
دوشنبه 5 تير 1391 - 15:36

پژوهشگر لبناني گفت: اقدام محمد مرسي رييس جمهور منتخب مصر، در اعلام پايبندي به همه معاهدات كشورش با همه كشورها، مانع از گشودن گذرگاه رفح و پايان دادن به سختي هاي مردم غزه نخواهد بود.

الياس فرحات دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: گشايش گذرگاه رفح نخستين اقدام براي ورود مصر به موضوع فلسطين و ديگر مسايل منطقه خواهد بود.

وي خاطرنشان كرد كه رييس جمهور مصر با چالش هاي منطقه اي بزرگي از جمله بازگرداندن مصر به جهان عرب و بازگرداندن نقش حياتي آن كه برخاسته از جايگاه استراتژيك آن است، مواجه است.

پژوهشگر لبناني تصريح كرد: مصر بايد بار ديگر نقش اصلي خود را در خصوص مساله فلسطين و پايان دادن به رنج و سختي هاي ملت محاصره شده آن در غزه باز يابد.

فرحات گفت: ملت فلسطين در غزه تحت حكومت جنبش حماس است كه خود زاده جنبش اخوان المسلمين است.

اين پژوهشگر لبناني خاطرنشان كرد كه وي دقيقا از سياست هاي مرسي اطلاع ندارد ولي نشانه ها حاكي از بازگرداندن نقش مصر از طريق فلسطين است.

وي به تبريك آمريكا به مرسي به مناسبت پيروزي در انتخابات و چگونگي برخورد رييس جمهور جديد با سياست واشنگتن در منطقه اشاره كرد و گفت: آمريكا به اخوان المسلمين دل بسته است ولي در اين خصوص موفق نخواهد شد.

فرحات خاطرنشان كرد: اخوان المسلمين و رييس جمهور منتخب مصر با پرونده فساد در كشور مواجهند فسادي كه با آمريكا و عناصر آن در ارتباط است.

وي افزود: مبارزه با فساد در مصر مستلزم مبارزه با همه كساني است كه آمريكا آنها را برسركار آورد.

فرحات گفت: مبارزه محمد مرسي، رييس جمهور منتخب مصر، با فساد مستلزم مقابله وي با آمريكاست كه مي خواهد از همه فاسدان در مصر تحت نام آزادي اقتصادي حمايت كند.
11:48

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها