آينده خوبي در انتظار مصر و جهان اسلام است

آينده خوبي در انتظار مصر و جهان اسلام است
دوشنبه 5 تير 1391 - 18:00

قاهره (العالم) - مدير مركز مطالعات راهبردهاي آينده مصر گفت: انتخاب محمد مرسي به عنوان رئيس جمهوري مصر پيروزي براي انقلاب مصر به شمار مي رود و آينده خوبي در انتظار مصر و جهان عرب و اسلام است.

"جمال نصار" روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: انتخاب مرسي به عنوان رئيس جمهور مصر پيروزي براي انقلاب اين كشور است زيرا مصر در دوره معاصر و حتي درطول تاريخ انتخابات دموكراتيك به خود نديده است .

وي افزود: محمد مرسي رئيس جمهور منتخب از يك سو ماموريت هاي بزرگي در پيش دارد و از سوي ديگر با چالش هاي زيادي روبروست بنابر اين در ابتدا بايد گروه هاي سياسي را متحد كند و همه مردم نيز بايد با او به عنوان رئيس جمهور همكاري كنند و وي نيز بايد بدون تبعيض با مردم تعامل داشته باشد.

نصار خاطرنشان كرد: مرسي در سخنراني پس از پيروزي در انتخابات موضع خود را مشخص كرد. وي خواستار برقراري صلح است و به هيچ كشوري اجازه مداخله در مسائل مصر را نمي دهد و خود نيز قايل به مداخله مصر در مسائل ديگر كشورها نيست.

مدير مركز مطالعات راهبردهاي آينده مصر افزود: مردم مصر در خصوص مايحتاج زندگي و وضعيت امنيتي كه تا اين اواخر نيز شاهد بي ثباتي بوده ،به تصميمات سريعي نياز دارند.
 
نصار گفت: خواسته جوانان تحصن كننده در ميادين مصر لغو اعلاميه متمم قانون اساسي صادره از سوي شوراي نظامي در زمينه سلب اختيارات رييس جمهور، بازگرداندن نمايندگان به مجلس و لغو انحلال پارلمان است.
FF-25-16:15

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها