پرتاب مواد مذاب آتشفشان ژاپن تا مسافت دو کیلومتری+عکس

پرتاب مواد مذاب آتشفشان ژاپن تا مسافت دو کیلومتری+عکس
يکشنبه 20 اسفند 1396 - 18:27

تازه ترین گزارش ها و تصاویر تلویزیون ژاپن حاکی است مواد مذاب آتشفشان فعال شده 'شینمو' این کشور تا فاصله ای فراتر از دو کیلومتر پرتاب شده است.

العالم - آسیا

تارنمای ژاپن تودی هم تصاویری از این آتشفشان منتشر کرده است که ریزش مواد مذاب از آن را نشان می دهد.

همزمان برای نخستین بار سازمان هواشناسی ژاپن سطح هشدارها را افزایش داده و از مردم اطراف منطقه خواسته است کاملا مراقب تحولات این کوه آتشفشانی باشند.

این سازمان اعلام کرده است برای اولین بار در دو هفته گذشته ارتفاع دوده های سیاه و آتشفشانی این کوه در ژاپن به بیش از 4 کیلومتر و نیم رسیده است.

از سوی دیگر قبل از این گفته شده بود مردم تا شعاع دو کیلومتر منطقه مراقب باشند اما اکنون اعلام شده است که باید تا شعاع 4 تا 5 کیلومتری از این فضا دوری کرد. 

به دنبال فعال شدن آتشفشان شینمو در ژاپن و اعلام وضعیت خطرناک برای ترافیک هوایی بخصوص از ابتدای ماه جاری میلادی، ده ها پرواز در جزیره کیوشو لغو شد. 

این آتشفشان در روزهای اخیر بارها فعال شده است اما اکنون وضعیت به مراتب بدتر شده است. 

این گزارش خاطر نشان می کند از 15 روز قبل چندین بار فعالیت کوه آتشفشان به ثبت رسیده اما اکنون ارتفاع دوده های مذاب خارج شده از این کوه افزایش یافته است. 

شینهوا به نقل از سازمان هواشناسی ژاپن گزارش کرده است ارتفاع دودهای خروجی از شینمو به حدود چهار هزار و 500 متر رسیده است و به دنبال هشدارهای ترافیک هوایی پروازهای کشورهای اروپایی در این مسیر لغو شده است. 

سازمان لرزه نگاری و هواشناسی ژاپن نیز امروز گزارش کرد آتشفشان منطقه کوهستانی شینمو این کشور، با شدت بیشتری فعال شده است. 

بر اساس اعلام سازمان لرزه نگاری ژاپن، فعالیت این کوه آتشفشانی در جزیره کیوشو از چند روز قبل آغاز شده است. 

این کوه آتشفشانی یک هزار و 421 متری در منطقه کریشیما در جنوبی ترین نقطه ژاپن و حدود یکهزار کیلومتری توکیو قرار دارد سازمان مذکور گزارش کرده است زلزله های آتشفشانی نیز در درون آن رخ داده و به ثبت رسیده است. 

گزارش می افزاید دوده های آتشفشانی که از این کوه خارج شده است در روستاهای اطراف نیز قابل مشاهده است. 

سازمان هواشناسی ژاپن خاطر نشان کرده است این دومین بار در پنج ماه گذشته است که این کوه آتشفشان در این منطقه از ژاپن فعال می شود. 

هنوز گزارشی از اینکه آتشفشان به روستاهای اطراف و مردم و منازل آنها خسارتی وارد کرده است یا خیر، منتشر نشده است اما دولت اعلام کرده است ماموران پلیس در حال اعزام به منطقه برای بررسی های نهایی هستند. 

قرار است شماری از کارشناسان نیز از نهادهای ذی ربط به این منطقه فرستاده شوند تا ارزیابی های دقیق تری درباره فعالیت این کوهستان انجام دهند. 

پلیس به همه مردم و بخصوص روستاییان اطراف هشدار داده است دستکم تا محوطه چهار الی پنج کیلومتری از این کوهستان دور باشند زیرا سنگ های آتشفشانی ممکن است تا این فاصله پرتاب شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها