اعتراض حزب وسط مصر به منفعت طلبی نظامیان

اعتراض حزب وسط مصر به منفعت طلبی نظامیان
چهارشنبه 7 تير 1391 - 08:04

العالم، قاهره - يكي از رهبران حزب "وسط" مصر با تأكيد بر ضرورت تشكيل دولت وحدت ملي در اين كشور، از شوراي نظامي درخواست كرد با واگذاري كامل قدرت به رييس جمهور منتخب، منافع ملي را بر منافع خود ترجيح دهند.

"عصام شبل" روز چهارشنبه به شبكه العالم گفت: انتخاب ریيس جمهور اولين گام در مسیر تحقق اهداف انقلابي است كه شمار زيادي از مردم مصر در راه تحقق آن جان خود را فدا كردند.

عصام شبل افزود: مردم خواستار كامل شدن انقلابشان هستند و تا زمان تحقق  اهداف انقلاب ميدان ها را ترك نخواهند كرد؛ در چنين شرايطي ضروري است شوراي نظامي با پاسخ گويي به مطالبات مردم در تصميماتش بازنگري و اختيارات كامل را به رئيس جمهور منتخب واگذار كنند.

شبل بر ضرورت انتقال همه اختيارات شوراي نظامي به رئيس جمهور منتخب تأكيد كرد و گفت: مردم واگذار نشدن اختيارات به رئيس جمهور منتخب را نخواهند پذيرفت.

معاون دبير كل حزب وسط مصر تأکید کرد: مردم مصر لغو متمم قانون اساسي موقت، از سرگیری فعاليت پارلمان منتخب، تشكيل دولت وحدت ملي با حضور همه طیف ها و ادامه فعاليت شوراي مؤسسان برای تدوین قانون اساسي را خواستارند.

عصام شبل اظهار داشت: كابينه اي كه قرار است تشكيل شود بايد ائتلافي و دارای برنامه و طرح های کاری پیشنهاد شده نيروهاي انقلابي باشد؛ اين امر بايد بر اساس مشورت و پرهيز از حذف گروه هاي مختلف در اين زمينه و ترجيح دادن منافع ملي بر منافع سياسي و حزبي انجام گيرد.

 

26-20:45



پربیننده ترین خبرها