پوتین برای 6 سال دیگر رئیس جمهور روسیه شد

پوتین برای 6 سال دیگر رئیس جمهور روسیه شد
دوشنبه 28 اسفند 1396 - 08:42

نتایج اولیه شمارش 99 درصد آرای انتخابات روز یکشنبه ریاست جمهوری روسیه حاکی از پیروزی قاطع ولادیمیر پوتین و تکیه وی برای شش سال دیگر بر کرسی ریاست جمهوری این کشور است.

العالم ـ اروپا

بنابر اعلام کمیته انتخابات روسیه، با شمارش 99 درصد آراء، پوتین توانسته 76.75 درصد آرای رای دهندگان را به دست آورد. این کمیته همچنین میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را 67 درصد اعلام کرده است.

بنابر اعلام کمیته انتخابات مرکزی روسیه، بیش از 55 میلیون نفر در این انتخابات به پوتین رای داده اند و نتیجه ای که اکنون پوتین به دست آورده است، بهترین نتیجه بعد از اتحاد جماهیر شوروی است که یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری توانسته به دست آورد.

پوتین در سال ۲۰۰۰،  ۵۳ درصد آراء، چهار سال بعد در سال ۲۰۰۴، ۷۱ درصد آراء را و  در سال ۲۰۱۲ نیز حدود ۶۳ درصد آراء را کسب کرده بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری روسیه تاکید کرده که هرگونه تغییر در دولت پس از مراسم تحلیف انجام خواهد شد و این که دوره شش ساله پیش رو از دوره های قبل متفاوت خواهد بود.

رئیس جمهوری روسیه هر گونه دخالت کشورش در مسموم شدن سرگی اسکریپال را رد و خاطرنشان کرده که اگر از گاز اعصاب برای مسموم کردن جاسوس سابق روس استفاده شده بود می بایست افراد زیادی در این حادثه جان می باختند. وی در عین حال از آمادگی روسیه برای همکاری با انگلیس در خصوص تحقیق در مورد مسمومیت اسکریپال و دخترش سخن گفته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها