وزیر جنگ اسرائیل از به خطر افتادن امنیت عربستان ابراز نگرانی کرد

وزیر جنگ اسرائیل از به خطر افتادن امنیت عربستان ابراز نگرانی کرد
سه شنبه 7 فروردين 1397 - 23:12

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با هیئت نمایندگان کنگره آمریکا ایران را «عامل بی‌ثباتی» خاورمیانه خواند و مدعی شد که ایران با ارسال موشک به یمن، امنیت عربستان را تهدید می‌کند.

العالم _ عربستان سعودی

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) میزبان هیئتی از نمایندگان کنگره آمریکا بود. این هیئت به سرپرستی «نانسی پلوسی» رئیس اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به فلسطین اشغالی رفته است.

به نوشته پایگاه «عاروتص شوع»، لیبرمن در ملاقات با قانون‌گذاران آمریکایی از «موضع تزلزل‌ناپذیر [آمریکا] در حمایت از اسرائیل و تصویب بودجه ۷۰۵ میلیون دلاری برای کمک به برنامه دفاع موشکی اسرائیل» تشکر کرده است.

بنا بر این گزارش، تحولات منطقه و «تهدید ایران» محور اصلی دستور جلسه این نشست بوده است. لیبرمن در این نشست گفته است: «ایران تهدید شماره یک برای ثبات خاورمیانه است.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین گفته است: «ایران کشورهای (حاشیه جنوبی) خلیج (فارس) را به خطر می‌اندازد و به سمت آنها موشک پرتاب می‌کند همانطور که دو روز پیش اتفاق افتاد. ایران با حمایت نظامی از حوثی‌ها، یمن را بی‌ثبات کرده و تلاش می‌کند رژیم بحرین را ساقط کند. ایران در پشت پرده کشتارهای دسته جمعی در سوریه است و از سازمان تروریستی حزب‌الله حمایت و آنها را تسلیح می‌کند. ایران همچنین تلاش می‌کند که انتخابات عراق را تضعیف کند.»

اشاره وی در خصوص حوادث یمن، به پاسخ اخیر یگان‌های موشکی انقلابیون یمن به ادامه تجاوز نظامی عربستان به عربستان است. این هفته دستکم هفت موشک بالستیک به سمت شهرهای عربستان از جمله ریاض، پایتخت این کشور، شلیک شد.

انقلابیون یمن بارها تأکید کرده‌اند که با توقف حمله عربستان به کشورشان، پاسخ‌های موشکی هم متوقف خواهد شد. با این وجود، حملات عربستان که در طول سه سال گذشته ده‌ها هزار کشته و زخمی در یمن بر جای گذاشته، ادامه دارد.

عربستان و اخیرا اسرائیل با هدف فشار به ایران تلاش می‌کنند موشک‌های ارتش یمن را به ایران ارتباط دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها