هلاکت یکی از سرکرده های القاعده در لیبی در حمله هوایی آمریکا

هلاکت یکی از سرکرده های القاعده در لیبی در حمله هوایی آمریکا
پنج‌شنبه 9 فروردين 1397 - 09:25

پنتاگون اعلام کرد یکی از سرکرده های القاعده در حمله هوایی هفته گذشته آمریکا به منطقه ای نزدیک شهر اوباری در لیبی کشته شده است.

العالم - لیبی

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در آفریقا (افریکوم) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امریکایی روز 24 مارس با حمله هوایی بسیار دقیق، دو تن از اعضای القاعده در منطقه موسوم به "بلاد مغرب اسلامی" را به قتل رساندند. یکی از این دو تروریست موسی ابو داوود از سرکرده های القاعده در منطقه یادشده هستند.

در این بیانیه آمده است ابو داوود عناصر القاعده را در لیبی آموزش می داده است وی همچنین مسئول پشتیبانی لوجستیکی مالی و تسلیحاتی القاعده در منطقه بود و از این طریق منافع آمریکا و غرب در منطقه را به چالش کشیده بود.

در این بیانیه تصریح شده است که القاعده و دیگر گروه های تروریستی نظیر داعش با استفاده از مناطقی که کنترل دولتی بر آنها وجود ندارد، اقدام به تأسیس پایگاه و پناهگاه در آن مناطق برای خود کرده اند و از آنجا حمله ها و عضوگیری خود را برنامه ریزی و نقل و انتقال تروریست های خارجی در خاک لیبی را آسان می کنند.

شنبه گذشته دولت وفاق ملی لیبی نیز اعلام کرد در حمله هوایی آمریکا به اجتماع سرکرده های تروریست در منزلی در منطقه اوباری، دو تن از آنها را به قتل رساند.

208

پربیننده ترین خبرها