مسوول سوري:

حل بحران سوريه بدون مشاركت ايران ممكن نيست

حل بحران سوريه بدون مشاركت ايران ممكن نيست
چهارشنبه 21 تير 1391 - 09:56

يك مسوول سوري تاكيد كرد كه حل بحران اين كشور بدون مشاركت قدرت هاي تاثيرگذار منطقه از جمله ايران امكان پذير نيست.

"محمد ضرار جمو" رييس اداره رسيدگي به امور اتباع بيگانه ساكن در سوريه روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: در تلاش هايي كه براي يافتن راه حل مسالمت آميز براي بحران سوريه صورت مي گيرد ، نبايد ايران را دور داشت زيرا ايران از قدرت هاي تاثيرگذار منطقه است و اقدام آمريكا در ناديده گرفتن طرف هاي تاثيرگذار در منطقه ، سودي براي فرايند سياسي نخواهد داشت.

رييس اداره رسيدگي به امور اتباع بيگانه ساكن در سوريه با تاكيد بر اعتراف همه طرف هاي اردوگاه غربي و عربي متخاصم با سوريه به شكست در تلاش هايشان ضد دولت سوريه هشدار داد كه اگر جنگ منطقه اي در خاورميانه اتفاق بيافتد، پاياني براي رژيم صهيونيستي خواهد بود كه منشا همه اين مشكلات است.

جمو با اشاره به رزمايش نظامي اخير سوريه گفت: اين رزمايش با هدف ايجاد توازن قوا و ارسال پيام هشدار به بيگانگان است مبني بر اين كه هرگونه نابساماني در منطقه ، پيامدهايي فاجعه بار خواهد داشت.

وي با تاكيد بر عدم همراهي آمريكا با طرح عنان و تلاش براي قاچاق سلاح هاي بيشتر و پيشرفته تر براي گروهك هاي مسلح در سوريه خاطر نشان كرد: عنان به دنبال راه برون رفتي آبرومندانه و مسالمت آميز است چيزي كه آمريكايي ها از طريق گسترش خشونت در سوريه آن را دنبال مي كنند.

جمو بر ضرورت مشاركت همه كشورهاي همسايه و منطقه در يافتن راه حل براي بحران سوريه تاكيد كرد و تضمين پايبندي به طرح عنان را خواستار شد و گفت: در غير اين صورت اين طرح شكست خواهد خورد.

10-23:39

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها