نماينده سوريه در سازمان ملل متحد تاكيد كرد:

موفقيت طرح عنان منوط به توقف حمايت از گروههاي مسلح

موفقيت طرح عنان منوط به توقف حمايت از گروههاي مسلح
پنج‌شنبه 22 تير 1391 - 03:40

بشار جعفري نماينده سوريه در سازمان ملل متحد گفت: بدون پايان دادن به كمك هاي مالي و تسليحاتي به گروههاي مسلح و شبه نظامي در سوريه پايان خشونت ها و اجراي طرح صلح كوفي عنان غيرممكن خواهد بود.

به گزارش پنجشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، بشار جعفري در كنفرانسي خبري در مقر سازمان ملل در نيويورك پس از پايان نشست فوق العاده اعضاي شوراي امنيت خاطرنشان كرد: مذاكرات اخير بين رئيس جمهوري(بشار اسد) و كوفي عنان نماينده ويژه سازمان ملل متحد در سوريه در محيطي سازنده برگزار شد و در اين مذاكرات طرف سوري تعهد راسخ خود را به اجراي طرح صلح شش ماده اي عنان بار ديگر اعلام كرد.

وي افزود: موفقيت طرح كوفي عنان بستگي زيادي به توقف حمايت مالي و تسليحاتي گروه هاي شبه نظامي در سوريه دارد و ضرورت دارد كه جامعه بين الملل تعهد و اراده خود را در راه تكميل طرح صلح شش ماده اي عنان نشان دهد.

جعفري گفت: رئيس جمهوري سوريه و كوفي عنان درباره راههاي موثر دركاهش خشونت ها در سوريه و ايجاد امنيت در اين كشور گفت وگو كردند.

وي خاطرنشان كرد: كوفي عنان هم در سخنان خود در شوراي امنيت همانند دبيركل سازمان ملل متحد اشاره اي به فصل هفت منشور ملل متحد و يا پايان ماموريت نيروهاي اين سازمان در سوريه نكردند و هر دوي آنها  كمك به مردم سوريه و دولت اين كشور براي تكميل طرح صلح عنان تاكيد كردند.

نماينده سوريه در سازمان ملل در ادامه گفت: كساني كه بر روي طرف هاي درگير در سوريه تاثير گذار هستند بايد از اين نفوذ و تاثير خود در جهت كمك به طرح عنان و مردم سوريه استفاده كنند و طرح صلح  وي را تكميل كنند و بدون پايان دادن به كمك هاي مالي و تسليحاتي به گروههاي مسلح در سوريه تصور پايان خشونت ها غيرممكن خواهد بود.

بشار جعفري در ادامه در پاسخ به سوالي درباره حضور نيروهاي شبه نظامي خارجي در سوريه گفت: ما از ابتداي درگيريها درباره وجود يك جناح سوم از شبه نظاميان كه با دولت سوريه مي جنگيدند در درگيريها هشدار داديم اما بعضي از اعضاي شواري امنيت و بعضي از كشورها اين موضوع را رد كردند.

وي افزود: اما امروز دبيركل سازمان ملل خودش وجود يك جناح سوم از شبه نظاميان را در درگيريهاي سوريه تاييد كرد و در اين حال آمريكا ،انگليس و ساير كشورها اين موضوع را تاييد كرده اند و در حال حاضر سوئيس تاييد كرده كه نارنجك ها و اسلحه هاي ساخت اين كشور در درگيريهاي سوريه مورد استفاده قرار گرفته و اعلام كرده اين تسليحات به امارات عربي متحده صادر شده است .

وي خاطرنشان كرد: ما اعلام مي كنيم آنهايي كه ازگروههاي شبه نظامي در سوريه حمايت مالي و نظامي كرده اند بايد اين حركت خود را متوقف سازند و در جهت تقويت گفتگو در ميان تمامي جناح  ها  در سوريه حركت كنند كه اين موضوع مي تواند به بازگشت امنيت به سوريه و ساخت  آينده اي جديد براي مردم اين كشور كمك كند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها