به دنبال شهادت روزنامه نگار فلسطینی در غزه؛

دیده بان حقوق بشر اروپا علیه رژیم صهیونیستی شکایت کرد

دیده بان حقوق بشر اروپا علیه رژیم صهیونیستی شکایت کرد
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 07:50

دیده بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه روز یکشنبه از رژیم صهیونیستی به خاطر کشتن روزنامه نگار فلسطینی در غزه به سازمان ملل متحد شکایت کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، دیده بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه در بیانیه ای اعلام کرده، شکوائیه ای تهیه و برای «دیوید کای» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در آزادی بیان ارسال کرده و طی آن خواستار تحقیق فوری در خصوص قتل یاسر مرتجی روزنامه نگار فلسطینی شده است که به ضرب گلوله نظامیان اسراییلی در غزه کشته شد.

این نهاد مدافع حقوق بشر که در ژنو مستقر است، همچنین خواستار اجرای تدابیر ضروری برای فشار بر رژیم صهیونیستی شده تا نقض حقوق فلسطینیان را متوقف کند و به صورت فوری به محاصره غزه پایان دهد.
دیده بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه، خاطرنشان کرده، با وجود تاکید برگزارکنندگان اعتراضات در مرز غزه مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت آن ها، اما تک تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی 17 تظاهر کننده فلسطینی را در مرز غزه در حالی که تهدید مستقیمی برای سربازان این رژیم نبودند، کشته و یک هزار و 340 تن دیگر را زخمی کرده اند.

از سوی دیگر سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه ای در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواستار بررسی این موضوع شده است.

مایا کاسیانچیچ سخنگوی اتحادیه اروپا شنبه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که روز جمعه (17 فروردین ماه 1396) دستکم 9 فلسطینی از جمله یک خبرنگار که جلیقه با نشان خبرنگاری (PRESS) بر تن داشت در تیراندازی مستقیم اسرائیلی ها در غزه کشته و صدها تن نیز مجروح شده اند.

یاسر مرتجی روزنامه نگار 30 ساله فلسطینی که برای پوشش تظاهرات جمعه گذشته مردم غزه به این مرز و سرزمین های اشغالی رفته بود، شامگاه جمعه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی زخمی و صبح شنبه بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

جمعه گذشته برای دومین هفته در مرز غزه و سرزمین های اشغالی راهپیمایی بزرگ بازگشت برگزار شد.
پس از گذشت 9 روز از برگزاری اعتراضات در غزه، تاکنون 30 فلسطینی شهید و بیش از دو هزار و 850 تن زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها