واکنش رییس جمهور لبنان به حملات آمریکا و متحدانش به سوریه

واکنش رییس جمهور لبنان به حملات آمریکا و متحدانش به سوریه
شنبه 25 فروردين 1397 - 15:12

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در واکنش به حملات صبح امروز (شنبه) آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه،تاکید کرد که کشورش مخالف حمله خارجی به هر کشور عربی است.

العالم ـ لبنان

میشل عون با انتشار بیانیه ای که امروز (شنبه/ 25 فروردین ماه) منتشر کرد، گفته است، حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه نقشی در حل سیاسی بحران این کشور که وارد هشتمین سال خود شده است، نخواهد داشت.
رئیس جمهوری لبنان تاکید کرده، این حملات همه تلاش های صورت گرفته برای پایان یافتن رنج ملت سوریه را ناکام می گذارد.
وی خاطرنشان کرده، لبنان تحولات اخیر سوریه را به عنوان تمایل کشورهای بزرگ به درگیرشدن در بحران می بیند.
عون گفته که رخدادهای اخیر منطقه را در برابر وضعیتی بحران زده قرار می دهد و گفت و گو را دشوار می کند.
رئیس جمهوری لبنان گفت و گو را نیازی ضروری برای توقف روند انحطاط، بازگشت ثبات و پایانی بر مداخلات خارجی در سوریه دانسته است. 

حمله هوایی آمریکا، فرانسه و انگلیس صبح امروز (شنبه) به بهانه حمله ادعایی شیمیایی در شهر دوما واقع در غوطه شرقی، علیه سوریه به رغم هشدارهای روسیه انجام شد. برخی منابع می گویند که آمریکا 1100 الی 120 موشک به سوریه شلیک کرده است.

دولت سوریه در پی توافقی که در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است. 

از سوی دیگر روسیه اعلام کرده که بنا بر اسناد  به دست آمده حملات شیمیایی در دوما طرحی از  سوی انگلیس برای متهم کردن دولت سوریه بوده است.

پربیننده ترین خبرها