استاد دانشگاه کمبریج:

آمریکا برای حذف مخالفان توسعه طلبی اسرائیل، به سوریه حمله کرد

آمریکا برای حذف مخالفان توسعه طلبی اسرائیل، به سوریه حمله کرد
يکشنبه 26 فروردين 1397 - 13:52

استاد دانشگاه کمبریج انگلیس، حمله موشکی ائتلاف به سرکردگی آمریکا به سوریه را پیش از انجام بازرسی کارشناسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی «تکان دهنده» دانست و تاکید کرد این حمله با هدف از بین بردن مخالفان توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی انجام شد.

العالم ـ آمریکا

رودنی شکسپیر، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی، به ایرنا گفته است،  کلاه‌سفیدها در اقدامی سازمان‌یافته، مردم را نگران کرده اند که حمله ای شیمیایی در دوما رخ‌ داده و این در حالیست که هیچ شواهدی مبنی بر جان باختن و مسموم شدن افراد براثر گاز شیمیایی در دست نیست.
شکسپیر اضافه کرده، اکنون کارشناسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی توسط غرب تهدید خواهند شد تا نتیجه تحقیقات خود را پنهان کرده واقعیت‌ها را منتشر نکنند. اما واقعیت از دید این تحلیل‌گر سیاسی آن است که مردم بیشتری در دنیا از نظام تک‌قطبی بیزار شده و به توازن قوا تمایل دارند. 
وی یادآور شده، بیش از 70 درصد موشک‌های شلیک‌شده توسط ائتلاف آمریکا به سوریه توسط قوای "قدیمی" دفاعی سوریه سرنگون ‌شده است. 
شکسپیر اضافه کرده، غرب تلاش می‌کند تا به بهانه حمله به سوریه مقاومت مؤثر ضد توسعه‌طلبی اسرائیل را نابود کند.

آمریکا به همراه متحدانش انگلیس و فرانسه، بامداد شنبه (25 فروردین ماه 1396) دمشق پایتخت و استان حمص سوریه را هدف حمله موشکی قرارداد.
وزارت دفاع سوریه اعلام کرده، در این حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه، 110 موشک به خاک این کشور شلیک کرده است.
رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شدند و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، تهدید به اقدام نظامی مشترک علیه سوریه کرده بودند. دولت سوریه هر گونه دخالت در این رویداد را تکذیب کرده است.

پربیننده ترین خبرها