اظهار تاسف نماينده سوريه از رفتار شوراي امنيت

اظهار تاسف نماينده سوريه از رفتار شوراي امنيت
پنج‌شنبه 29 تير 1391 - 17:22

بشار جعفري نماينده سوريه در سازمان ملل متحد در نشست امروز (پنجشنبه) شوراي امنيت، نسبت به رفتار اين شورا در زمينه خودداري از محكوميت انفجار تروريستي روز گذشته در دمشق اظهار تاسف كرد.

به گزارش شبكه خبري العالم، نماينده سوريه در سازمان ملل متحد امروز در سخناني در شوراي امنيت سازمان ملل متحد با اشاره به انفجار ديروز، تاكيد كرد كه ما همواره در باره افزايش عمليات تروريستي در سوريه در مواقع برگزاري نشست اين شورا در باره سوريه هشدار داده ايم.
  
وي به همزماني اين نشست با انفجار تروريستي روز گذشته دمشق اشاره كرد و در عين حال گفت: متاسفانه در اين نشست شاهد محكوميت انفجار تروريستي دمشق نبوديم.

جعفري افزود: اگر شوراي امنيت اين عمليات تروريستي را محكوم نكند پيامي اشتباه به تروريستها داده است.
 
وي در ادامه در باره شرط موفقيت طرح صلح شش ماده اي كوفي عنان نماينده سازمان ملل متحد در امور سوريه، خاطرنشان كرد: در كنار حمايت دولت سوريه از اين طرح، موفقيت آن نيازمند تعهد بين المللي صادقانه در اين زمينه است.
 
نماينده سوريه در سازمان ملل متحد گفت: برخي كشورها همچنان به شكست هر گونه تحرك سياسي در سوريه پافشاري مي كنند و در زمينه به شكست كشاندن طرح عنان اصرار مي ورزند.
 
وي با بيان اين كه بحران سوريه داراي جنبه هاي بين المللي و داخلي است، افزود: راه بازگشت افراد مسلح همچنان باز است در صورتي كه سلاحشان را بر زمين بگذارند.
 
جعفري با اشاره به اين كه دولت سوريه خواسته هاي بر حق مردم را انكار نمي كند، گفت: 4هزار و 302 شهروند سوري از عفو بهره مند شده اند.
 
وي تاكيد كرد كه حكومت سوريه نمي تواند با گروه هاي مسلح عرب و غيرعرب تساهل كند و اين در حالي است كه گروه هاي مسلح سه بار به نيروگاه هاي توليد برق حمله كرده اند كه آخرين آن دو روز قبل بود.

جعفري خاطرنشان كرد: برخي كشورها در سوريه به شكلي گسترده دخالت مي كنند به طوري كه خود را بخشي از بحران دانسته، از افراد مسلح حمايت كرده و هزينه آنان را تامين مي كنند.
 
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: سخن از سلاح شيميايي و نيت سوريه براي استفاده از آن نادرست بوده و گل آلود كردن آب براي گرفتن ماهي است.

نماينده سوريه در سازمان ملل متحد افزود: برخي كشورها، سوريه، ملت آن و نقش عربي، اسلامي، منطقه اي و بين المللي اين كشور را هدف قرار داده اند.

وي گفت: نظام سوريه همچنان مخالفان را به گفت وگوي ملي فراگير به منظور ايجاد حكومت دموكراتيك تعددگرا دعوت مي كند.

قطعنامه ضد سوري غرب براي سومين بار وتوشد

ياد آور مي شود كه روسيه و چين امروز (پنجشنبه 29 تيرماه) براي بار سوم قطعنامه پيشنهادي آمريكا و ديگر كشورهاي غربي درباره تشديد تحريم‌ها ضد سوريه در چارچوب فصل هفتم سازمان ملل متحد را وتو كردند.

 پيش از اين روسيه و چين دوبار قطعنامه پيشنهادي غرب از جمله آمريكا را در شوراي امنيت سازمان ملل متحد وتو كرده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها