پاسخ نیروهای یمنی در جبهه ساحل غربی به کشتارهای المخا و تعز

شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 23:07

دهها تن از غیرنظامیان یمن بر اثر حملات جنگنده های سعودی به دو استان صعده و تعز شهید و یا زخمی شدند.

العالم . یمن

نیروهای یمنی نیز در جبهه ساحل غربی با انجام عملیات نظامی علیه مواضع نیروهای طارق عفاش که از حمایت امارات برخوردار است، خسارات گسترده ای به مزدوران سعودی وارد کردند.

ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش در یمن همزمان با اعلام مذاکرات از جانب مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل در امور یمن حملات خود را افزایش دادند.

استانهای یمن همچنان شاهد بمباران گسترده از سوی جنگنده های سعودی است که غیرنظامیان را هدف قرار می دهند و در دو کشتار در صعده و تعز دهها تن شهید و مجروح شدند.

عبدالقادر سلام تحلیلگر سیاسی یمن کشتار المخا وصعده را که طی آن تعداد زیادی زنان و کودکان جان خود را از دست دادند، محکوم کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: ائتلاف متجاوز برای به زانو درآوردن ملت یمن و به تسلیم واداشتن آن و بازگرداندش به دوران تبیعت از آل سعود دست به این اقدامات می زند؛ اما این اتفاق هیچگاه روی نخواهد داد.

طی ساعات گذشته در جبهه ساحل غربی به مزدوران تابع طارق عفاش که از حمایت امارات برخوردار هستند، خسارات گسترده ای وارد شد. یک منبع نظامی تاکید کرد که ارتش و کمیته های مردمی دست به عملیات نظامی تهاجمی علیه مواضع نیروهای عفاش زدند. منابع نظامی همچنین از عقب نشینی گسترده افسران گارد جمهوری در جبهه ساحل غربی و تسلیم شدن آنها در مقابل ارتش و  کمیته های مردمی خبر دادند.

رشاد الوتیری یکی از افسران ارتش یمن در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: زمینه سازی ها و برنامه ریزی های لازم برای مبارزه جبهه ساحل غربی صورت گرفته بود و ما برای دفاع از الحدیده آمادگی کامل داریم.

ناظران بر این باورند که تشدید حملات نظامی به سرکردگی امارات و عربستان همواره بیانگر آن است که طرفهای ائتلافِ ضد یمن تمایلی به صلح و سازش و راه حل سیاسی در یمن ندارند. و آن دو ماهی که فرستاده سازمان ملل به عنوان زمانی برای زمینه سازی برای مذاکرات تعیین کرده است، زمینه را برای ائتلاف فراهم خواهد کرد تا دست به جنایات بیشتری بزند.

210
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها