تحلیل روز/

جوخه های اعدام اسراییل هر روز فعال‌تر از دیروز

جوخه های اعدام اسراییل هر روز فعال‌تر از دیروز
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 08:34

درحالی که پس ازقتل عام فلسطینیان در نوارغزه و کرانه باختری در خلال جمعه های متوالی موسوم به خشم و همچنین در هفته های اخیر در تظاهرات اعتراضی موسوم به مسیرات العوده بطور متوسط روزانه پنج فلسطینی شهید و صدها فلسطینی مجروح شده اند دیروز در کوالالامپور یک مهندس فلسطینی بنام فادی محمد البطش ترور شد.

العالم _ یادداشت

مهندس "فادی محمد البطش" چنانکه منابع اسراییلی ترورش راخبری کردند( بدین شیوه گمانه زنی حماس وجهاد اسلامی دردست داشتن اسراییل دراین جنایت راتاییدکردند) و تخصصش را مهندس ساخت و ارتقای پهپاد اعلام کردند عضو حماس بود و موفق شده بود به عنوان اولین عرب بورس خزانه داری مالزی را دریافت کند.

جالب آنکه پیشتر هم محمدالزواری با تخصصی مشابه و تعلقی تشکیلاتی با حماس در تونس ترور شده بود. ماجرای ترور البطش تنها در چند روز مانده به انتقال سفارت امریکا از تل آویو به بیت المقدس و همچنین در استانه به اصطلاح هفتادمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی در کنار حمله اخیر و معنادار اسراییل به تیفور سوریه و به شهادت رساندن تعدادی از مستشاران ایرانی و تهدیدات پرحجم نتانیاهو موید این نکته است که رژیم اشغالگر اصرار دارد هرگونه ممانعت سخت افزاری و نرم افزاری تهدید کننده توسعه این رژیم را از سر راه بردارد.

اینک و در شرایطی که سران عرب در مسابقه ای سخت در پی سبقت گرفتن از یکدیگر برای عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند و در جدیدترین ابراز نظر محمد بن سلمان رسما بر وجود رژیم غاصب تاکید کرده و ازحق صهیونیستها برای حیات در دل فلسطین سخن می گوید و در وضعیتی که محور مقاومت حماس و جهاد اسلامی تنها راه نجات را در مبارزه با اسراییل معرفی می کنند بدیهی است که تیفور سوریه مورد هجوم قرار گیرد منافع و عوامل حماس در جای جای جهان هدف واقع شوند و مردم معترض فلسطین به خاک و خون کشیده شوند و بلاخره دانشمندان مبارز فلسطینی به جوخه های ترور سپرده شوند و البته و با این شرایط غیر محتمل نخواهد بود که مساله مسمومیت رمضان عبدالله شلح را نیز در چارچوب این سناریو قرائت کرد.

کلام پایانی دراین باب تامل در غفلت یا تغافلی است که سران عرب و اسلامی در روزگار کنونی بدان گرفتار شده اند، دیدگان را بر دشمن مسلم خود فروبسته اند هم کیشان خود را دشمن و دشمنان قسم خورده را دوست، پنداشته و می پندارند چنانکه در روزهای اخیر کنفرانس فلسطینی ظهران را در عمل به کنفرانس طهران بدل کردند و بجای تمرکز بر دفاع از مساله فلسطین فلسطینیان را به قربانگاه سازش با اسرائیل بردند و از اولویت اول جهان اسلام پایین کشیدند و به جای آن حملاتی مفصل به سوی ایران کردند به راستی ایا پیروز میدان مبارزه بامسلمانان در سایه چنین شراطی جز اسراییل است و در تصور کدام اندیشمند آزاده ای می گنجید که این پیروزی بدون هزینه نصیب ترامپ ونتانیاهو شود؟ روزها به سرعت می گذرد آیا امیدی به بیداری از این خواب سنگین و فرار از کابوس اسرائیل در روزهای باقیمانده هست؟ تجربه رژیم صهیونیستی نشان می دهد چنانکه اسرائیل پاسخی در خور در ارتباط با چنین خشونت ورزی هایی دریافت نکند روز بروز بر میزان خشونت ها یش خواهد افزود و این بدان معناست که طی روزهای اینده نیز باید منتظر مواردی این چنینی و بلکه خشن تر از آن بود.

 ابورضا صالح

پربیننده ترین خبرها