تمهیدات ویژه در پی حادثه تیراندازی در عربستان

تمهیدات ویژه در پی حادثه تیراندازی در عربستان
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 15:44

وزارت کشور عربستان دستورات جدیدی را در پی حادثه تیراندازی در نزدیکی کاخ سلطنتی صادر کرد.

العالم - عربستان سعودی

در پی حادثه تیراندازی در نزدیکی کاخ سلطنتی عربستان در محله الخزامی در ریاض و به پرواز درآمدن یک هواپیمای بی‌سیم تفریحی بدون مجوز، وزارت کشور عربستان امروز (یکشنبه) اعلام کرد که کسانی که می‌خواهند از چنین پهپادهایی استفاده کنند باید مجوز لازم را داشته باشند.

روز شنبه منابع عربستانی از تیراندازی شدید در محله الخزامی خبر داده بودند. به دنبال آن نیز یک پهپاد در این منطقه به پرواز درآمده بود که نیروهای امنیتی عربستان آن را ساقط کردند.

مسؤولان عربستانی اعلام کردند که سقوط این پهپاد قربانی نداشته و پادشاه عربستان در آن زمان در کاخ نبوده است.

در همین راستا، مجتهد، فعال افشاگر سعودی درباره حادثه تیراندازی در محله الخزامی گفت: اطلاعات به دست آمده نشان دهنده تیراندازی در محله الخزامی و حمله با خودروهایی است که تیربار حمل می‌کردند اما هنوز جزئیاتی درباره هویت مهاجمانی که در تیراندازی دست داشتند و هدف حمله و تعداد قربانیان منتشر نشده است. داستان پهپاد برای آرام کردن اوضاع درست شده است.

وی فاش کرد: برخی منابع می‌گویند که تعداد کشته شدگان از دو طرف به هفت تن رسیده و بقیه مهاجمان ناپدید شده‌اند. یک طرف رسمی می‌گوید هدف حمله محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بوده و عامل حمله یکی از جناح خاندان آل سعود است. احتمالا پهپاد به عنوان بخشی از عملیات برای کمک به مهاجمان بوده اما تیراندازی ربطی به این مساله ندارد و تبادل آتش میان دو طرف یک ساعت کامل ادامه داشت.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها