اخبار ضد و نقیض از بازداشت رهبر مخالفان دولت ارمنستان

اخبار ضد و نقیض از بازداشت رهبر مخالفان دولت ارمنستان
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 16:46

منابع خبری از بازداشت رهبر مخالفان دولت ارمنستان که اعتراض ها علیه دولت را هدایت کرده بود، خبر می‌دهند با این حال پلیس این خبر را تکذیب کرده است.

العالم - آسیا

در حالی که منابع خبری از بازداشت «نیکول پاشینیان» رهبر مخالفان دولت ارمنستان  خبر می‌دهند، پلیس این کشور چنین اقدامی را تکذیب کرد.

 خبرگزاری تاس با انتشار بیانیه‌ای دستگیری این فرد و دو نفر از افراد برجسته در میان مخالفان را رد کرد.

در این بیانیه آمده است: «نیکول پاشینیان،  آرارات میرزویان و سازون میکایلیان با توسل به زور از تظاهرات بیرون رانده شدند تا به این وسیله از فعالیت‌های غیر قانونی جلوگیری شود.

تظاهرات در ارمنستان چند روز پیش در اعتراض به روی کار آمدن «سرژ سرکیسیان» در مقام نخست‌وزیر این کشور که به مدت 10 سال نیز رئیس‌جمهور بوده، آغاز شده بود. معترضان خواستار استعفای وی هستند.

روز گذشته سرکیسیان از پاشینیان خواست تا به عنوان رهبر معترضان پای میز مذاکره بیاید اما وی این دعوت را رد کرده و درخواست‌های خود را مطرح کرده بود.

این در شرایطی است که دهها سازمان و نهاد دولتی و سیاسی در ارمنستان با اعلام حمایت از نخست‌وزیر این کشور از او خواسته بودند تا این اعتراضات را با توسل به ابزارهای سیاسی آرام کند.

اعتراضات در ارمنستان از روز دوشنبه گذشته در ایروان و چندین شهر دیگر همزمان با معرفی سرکیسیان برای پست نخست‌وزیری آغاز شد. روز سه‌شنبه پارلمان ارمنستان سرکیسیان را به عنوان نخست‌وزیر این کشور منصوب کرد و روز پنج شنبه معترضان تلاش کردند تا نشست کابینه جدید را مختل کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها