توئیت تازه ظریف درباره برجام؛ یا همه یا هیچ

توئیت تازه ظریف درباره برجام؛ یا همه یا هیچ
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397 - 15:51

وزیر امور خارجه کشورمان در حساب توئیتری خود نوشته، هیچ طرح جایگزینی برای برجام وجود ندارد، یا همین توافق یا هیچ.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه، با انتشار توئیتی تصریح کرده، رئیس‌جمهور فرانسه درست می‌گوید هیچ طرح جایگزینی برای برجام وجود ندارد. یا همه آن باشد یا هیچ.

وی خاطرنشان کرده، رهبران اروپایی باید دونالد ترامپ را تشویق کنند که نه تنها در توافق هسته‌ای باقی بماند بلکه اجرای سهم خود از توافق را با حسن نیت آغاز کند. 

رئیس جمهور فرانسه که امروز (دوشنبه) به واشنگتن سفر می‌کند در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز»، گفته بود، هیچ «طرح دومی» برای برجام ندارد و معتقد است تا زمانی که راهکار جایگزین بهتری وجود نداشته باشد، ایالات متحده باید به این توافق پایبند بماند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا تا 12 می (22 اردیبهشت) به هم‌پیمانان اروپایی‌اش فرصت داده تا این توافق را با افزایش محدودیت علیه برنامه تسلیحاتی ایران اصلاح کنند. اگر این اصلاحات اعمال نشود او هشدار داده که تحریم‌های آمریکا را دوباره اعمال خواهد کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در هشداری هسته ای به ترامپ گفته، "اگر آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شود، ایران آماده است که با شدت برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود را از سر بگیرد و اقدامات شدیدی در پاسخ به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در نظر گرفته‌شده است."

ظریف که هم اکنون در آمریکا بسر می برد، همچنین خاطرنشان کرده تهدید آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌هایی که در سال 2015 لغو شد، پیام خطرناکی را ارسال می‌کند مبنی بر این که نمی‌توان به سخنان آمریکا اعتماد کرد. این امر همچنین سبب می‌شود که کره شمالی دست از توقف برنامه هسته‌ای خود بکشد. 

پربیننده ترین خبرها