آخرین آمار شهدای فلسطینی از زمان صدور بیانیه ترامپ

آخرین آمار شهدای فلسطینی از زمان صدور بیانیه ترامپ
پنج‌شنبه 6 ارديبهشت 1397 - 10:03

بر حسب آمار تعداد شهدای فلسطینی از زمان صدور بیانیه ترامپ در ششم دسامبر سال گذشته که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت، به 94 نفر رسیده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین بر اساس آماری که مرکز مطالعات "اسرائیلی" – فلسطینی منتشر کرده است با شهادت "احمد ابو حسین"، خبرنگار فلسطینی، شمار شهدای تظاهرات بازگشت در غزه به 41 نفر رسیده است که دو نفر از آنها، خبرنگار، دو نفر از افراد دارای معلولیت خاص، 5 نفر نیز از افراد تدارکات (آماده سازی و تجهیز) بوده اند؛ دو نفر هم در بمباران به شهادت رسیده اند؛ به علاوه فادی البطش که در مالزی ترور شد و به شهادت رسید.

این مرکز تصریح کرده است که از زمان صدور بیانیه ترامپ، 10 نفر در حین عملیات تدارکاتی شاخه های نظامی گروه های مقاومت در غزه به شهادت رسید؛ 5 نفر نیز از افراد دارای معلولیت خاص، 5 نفر در حمله های هوایی رژیم صهیونیستی و یک نفر نیز بر اثر شدت جراحت های وارد شده در حمله به غزه در تابستان 2014 و یک نفر در تیراندازی نیروی دریایی رژیم اشغالگر در حین ماهیگیری به شهادت رسیدند.

همچنین دو نفر هم در زندان های اسرائیلی شهید شدند.

دو نفر زن و 18 کودک هم جزء شهدا هستند.

در فهرست استان ها و شهرهایی که شهید داده اند از زمان صدور بیانیه ترامپ، غزه با 72 شهید در مقام اول است؛ از این تعداد 41 نفر در تظاهرات بزرگ بازگشت به شهادت رسیده اند. استان نابلس با 7 شهید در مقام دوم قرار دارد و پس از آن استان های جنین و الخلیل هر یک با 3 شهید، قرار می گیرند. در هر یک از استان های رام الله و اریحا هم دو نفر به شهادت رسیدند؛ اما در قدس، قلقیلیه، طولکرم و اراضی 1948 هر یک، یه نفر به شهادت رسیده اند.

بر اساس گروه بندی سنی نیز در درگیری های جاری در مدت یادشده پس از صدور بیانیه ترامپ، 18 کودک زیر 18 سال به شهادت رسیده اند که 7 نفر از آنها در سرکوب تظاهرات بزرگ بازگشت شهید شده اند؛ یکی از آنها ناشنوا بوده است.

در این مدت یک زن مسن 75 ساله به نام "حمده وحش الزبیدات" در اریحا در حمله نظامیان اسرائیلی به شهرک الزبیدات و شلیک بمب های صوتی و گاز جلوی منزلش و یک دختربچه 9 ساله به نام "دلال دیب لولح" از نابلس به شهادت رسیدند؛ نظامیان اسرائیلی مانع رساندن این دختربچه به بیمارستان شدند.

4 نفر نیز در بازداشت رژیم اشغالگر به شهادت رسیدند؛ این رژیم هم اکنون جنازه 6 شهید را توقیف کرده است.

این آمار که توسط مرکز القدس از شهدای پس از صدور بیانیه ترامپ منتشر شده است، نشان می دهد که رژیم اشغالگر در حمله به فلسطینی ها و شلیک مستقیم به آنها لحظه ای درنگ نمی کند.

این مرکز از مؤسسات حقوقی و قانونی و نهادهای حکومتی فلسطین خواست در پنجمین هفته از تظاهرات بازگشت، ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل ارتکاب جنایات جنگی به دادگاه های بین المللی بکشانند.

208

پربیننده ترین خبرها