هنیه در مراسم تشییع البطش:

دست کسانی که در این ترور سهیم بودند قطع خواهد شد

دست کسانی که در این ترور سهیم بودند قطع خواهد شد
پنج‌شنبه 6 ارديبهشت 1397 - 22:13

با حضور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس پیکر شهید فادی البطش در غزه تشییع شد.

العالم _ فلسطین

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس هنیه در مراسم تشییع پیکر شهید فادی البطش طی سخنانی گفت: دست کسانی که در این ترور سهیم بودند قطع خواهد شد.

هنیه گفت: البطش شهید ماست و همواره آرزوی شهادت داشت. خون شهدا چراغ راه پیروزی و آزادی است

منابع اطلاع رسانی فلسطین که خواستند نامشان فاش نشود گزارش دادند که حماس به خواست سازمان اطلاعات مصر مراسم تشییع البطش که قرار بود نظامی و رسمی باشد را لغو کرد و مراسم تشییع به جای آنکه فردا باشد، شبانه انجام شد.   

گفته شده که مصر تمایلی به افزایش تنش در جبهه نوار غزه که شعله ور می باشد ندارد، حتی منابع اسراییلی پیشتر گفته بودند که اسراییل به مصر فشار آورده تا اجازه ندهد پیکر البطش به غزه انتقال یابد.

منابع اطلاع رسانی عبری گفتند که طرف های راستگرا و خانواده های اسرا و مفقودین اسراییلی از رژیم خود خواسته بودند به مصر فشار آورد که تا وقتی حماس اقدام به تحویل اجساد سربازان اسراییلی برای دفن شان توسط خانواده هایشان نکند، مانع انتقال جسد البطش به غزه شوند.

گفتنی است؛ شهید فادی محمد البطش چنانکه منابع اسراییلی ترورش راخبری کردند( بدین شیوه گمانه زنی حماس وجهاد اسلامی دردست داشتن اسراییل دراین جنایت راتاییدکردند) و تخصصش را مهندس ساخت و ارتقای پهپاد اعلام کردند عضو حماس و از اندیشمندان برتر جهان اسلام بود. بیشتر بخوانید

مهندس البطش به دلیل سطح بالای علمی‌اش در کنفرانس‌های بین‌المللی مهمی در زمینه انرژی شرکت کرد و او همواره حامی آرمان فلسطین بود.

پلیس مالزی اعلام کرد دو شخص موتورسوار بیش از 10 گلوله به سمت البطش شلیک کردند که یکی از این گلوله‌ها به سر وی اصابت کرد و البطش بر اثر آن فورا جان خود را از دست داد.

البطش که از اهالی جبالیا واقع در نوار غزه بوده، دکترای مهندسی برق داشته و در یکی از دانشگاه‌های مالزی مُدرّس بوده است.

206

پربیننده ترین خبرها