كارشناس مركز مطالعات سياسي و راهبردی الاهرام:

مرسی، حماس و فتح را به هم نزدیک می کند

مرسی، حماس و فتح را به هم نزدیک می کند
جمعه 6 مرداد 1391 - 13:14

كارشناس مركز مطالعات سياسي و راهبردي الاهرام، سفر اسماعيل هنيه نخست وزير دولت منتخب فلسطين به مصر را صفحه اي جديد در روابط مصر و فلسطين دانست و گفت : محمد مرسي رئيس جمهوري منتخب مصر درپي نزديك كردن ديدگاه هاي حماس و فتح است.

" بشير عبدالفتاح" روز جمعه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: سفر هنیه به مصر بيانگر آغاز مرحله اي جديد در روابط مصر و فلسطين خصوصا روابط حماس با مصر و رئيس جمهوري منتخب اين كشور است و روابط دو طرف پس از اين سفر متحول خواهد شد.

كارشناس مركز مطالعات سياسي و راهبردی الاهرام، گفت : مسئولان حماس قبلا فقط با عمر سليمان رئيس سرويس اطلاعاتي مصر ديدار مي كردند و هيچ يك از مسئولان حماس تاکنون با رئيس جمهوري مصر ديدار نكردند؛ اما محمد مرسي چند هفته پس از به قدرت رسیدن با خالد مشعل، سپس با اسماعيل هنيه ديدار كرد كه اين امر نشان دهنده تحولی خاص در روابط مصر و فلسطين است.

عبدالفتاح گفت: مذاكرات آشتي ملي فلسطين پس از اين ديدار با پيشرفت همراه خواهد شد و همچنین همكاري هاي امنيتي، اقتصادي و سياسي ميان مصر و فلسطين خصوصا در نوار  غزه تقويت خواهد شد.

وی افزود: خواسته فلسطيني هاي نوار  غزه منحصر به بازگشائي گذرگاه ها نمي شود،بلكه آنها خواهان ايجاد منطقه تجاري، اقتصادي و صنعتي ميان غزه و مصر براي قطع وابستگي اقتصادي اجباري خود به رژیم صهیونیستی و آغاز كردن اقتصادي با مصر و ديگر كشورهاي عربي و اسلامي هستند.

عبدالفتاح خاطر نشان کرد: با پيش بيني تقويت روابط مصر و فلسطين خصوصا مصر و غزه در آينده، گفت : محمد مرسي خواهان تحقق آشتي ملي فلسطين است و تلاش خواهد کرد تا قضيه آشتي ملي فلسطين هر چه زودتر حل و فصل شود .

كارشناس مركز مطالعات سياسي و راهبردی الاهرام،گفت : مرسي تلاش خواهد كرد كه ديدگاه هاي حماس و فتح را به يكديگر نزديك كند.

 07/26-23:59        

 

 

 



پربیننده ترین خبرها