عربستان سخنان صالحی را تکذیب کرد

عربستان سخنان صالحی را تکذیب کرد
شنبه 7 مرداد 1391 - 08:37

وزارت امورخارجه عربستان سخنان وزير امورخارجه جمهوري اسلامي ايران مبني بر امضاي توافقنامه دوجانبه براي تبادل محکومان را تکذيب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "اسامه نقلی" سخنگوی رسمی وزارت امورخارجه عربستان تأکید کرد: "درباره این موضوع صحبتی نشده است".

نقلی به روزنامه "عکاظ" گفت: "اگر طرف ایرانی تمایلی برای امضای توافقنامه دارد، توافقنامه های امضا شده بسیاری بین دو کشور در خصوص مسائل مختلف وجود دارد، که می توان آنها را اول اجرایی کرد".

وزیر امور خارجه کشورمان اخیر اعلام کرده بود: تفاهم‌نامه‌ای آماده شده که قرار است دو طرف ایران و عربستان امضا کنند و بر اساس آن استرداد مجرمان اعمال می شود تا مجرمان و محکومان در کشورهای خود مشمول مجازات شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه عربستان در حالی از چنین تفاهم‌نامه‌ای اظهار بی‌اطلاعی کرد که پیشتر نیز عالی‌ترین مقام دیپلماتیک سعودی وعده داده بود اعدام ایرانیان در عربستان منتفی شده است، اما بر خلاف سخنان شفاهی و کتبی وی چندی بعد وزارت امور خارجه  جمهوری اسلامی مطلع شد که عربستان در اقدامی غیر اخلاقی و مغایر با موازین بین‌المللی ایرانیانی را که ریاض مدعی بود به اتهام قاچاق دستگیر کرده است بدون محاکمه و بدون داشتن وکیل مدافع اعدام کرده است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها