اعزام یگان گارد ملی آمریکا به بحرین

اعزام یگان گارد ملی آمریکا به بحرین
يکشنبه 15 مرداد 1391 - 17:28

العالم، لندن - فعال سياسي بحريني، اقدام واشنگتن در اعزام يگاني از گارد ملي ارتش آمريکا به بحرين را مداخله جديد و مستقيم دولت واشنگتن در مسائل داخلي کشورش دانست.

"كريم المحروس" روز یکشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: اين يگان براي ايفاي نقش مهندسي امنيتي و حمايت از وزارت كشور بحرين براي تسلط بر اوضاع اعزام شده است.

این فعال سیاسی ، افزود: پس از ناكامي دو كارشناس انگليسي و آمریکايي در كنترل وضعيت امنيتي ، اين يگان براي اولين بار به بحرين اعزام شد تا در اين زمينه نقشي ايفا كند.

وی تاکید کرد : آمریکا به خوبي مي داند حوادث بحرين جنبش گسترده سياسي مردمي است و رژيم حاكم تاكنون براي حل بحران به روشهاي امنيتي ناكام مانده است.

المحروس خاطرنشان كرد: اخبار برخي روزنامه هاي آمریکايي درباره نقش اين يگان مبني بر فعاليت در حوزه راه سازي فقط توجيهي براي اعزام آنهاست.

وي با اشاره به اینکه بي ثباتي رژيم سياسي بحرين، تهديدي براي وضعيت راهبردی واشنگتن در منطقه است ، بیان داشت : شايد يكي از اهداف اعزام اين يگان تقويت ناوگان پنجم آمریکا باشد كه در بحرين پهلو گرفته است و هم اكنون به دليل بي ثباتي رژيم ال خلیفه در معرض تهديد قرار گرفته است.

المحروس خاطر نشان کرد: تجارب آمریکا در جهان به اين كشور اجازه نخواهد داد تا تعداد زيادي از نيروهاي خود را براي كنترل وضعيت امنيتي بحرين اعزام كند، اما عمليات حمايت سياسي و امنيتي از رژيم از  جمله اختيارات آمریکا است.

فعال سیاسی بحرین، گفت: اظهارات سفير آمریکا در منامه و اعتراف وي بر نبود هيچ راهكاري در بحرين بيانگر اين است كه واشنگتن بعيد نمي داند وضعيت امنيتي به زودي بحرانی تر شود كه اين امر مستلزم تقويت اقدامات امنيتي در بحرین است.

5-14:45

پربیننده ترین خبرها