واشنگتن از رایزنی‌های فشرده «پامپئو» با تروئیکای اروپایی درباره ایران خبر داد

واشنگتن از رایزنی‌های فشرده «پامپئو» با تروئیکای اروپایی درباره ایران خبر داد
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 - 09:09

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر داده که وزیر خارجه این کشور در روزهای اخیر، چندین بار با وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان درباره ایران و مقابله با رفتارهای ثبات‌زدای این کشور رایزنی کرده است.

العالم - آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای منتشر کرده و از رایزنی‌های فشرده او با همتایان خود در انگلیس، فرانسه و آلمان درباره ایران طی روزهای اخیر خبر داد.

در حالی که قرار است فردا سه شنبه وزرای خارجه تروئیکای اروپایی در بروکسل به منظور رایزنی‌ها درباره ادامه برجام، نشستی با وزیر خارجه ایران ترتیب دهند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از رایزنی‌های فشرده واشنگتن با پاریس، لندن و برلین درباره ایران خبر داد.

بیانیه «هیثرت نوئرت» به شرخ ذیل است:

«وزیر خارجه (مایک) پامپئو در چند روز اخیر با لودریان وزیر خارجه فرانسه، جانسون وزیر خارجه بریتانیا و ماس وزیر خارجه آلمان صحبت کرده است.

وزیر خارجه (پامپئو) تاکید داشته که آمریکا و متحدان اروپایی در ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی و مقابله با فعالیت‌های ثبات زدای این کشور در منطقه منافع مشترک و مستحکمی دارند.

وزیر خارجه (پامپئو) بر کار مشترک خوبی که ما طی چند ماه گذشته برای پرداختن به تهدیدات مشترکمان انجام داده‌ایم، تاکید کرد و گفت که او امیدوار است که ما بتوانیم به همکاری قوی‌مان برای پیش بردن امور ادامه دهیم».

فارس

پربیننده ترین خبرها