هند روی کالاهای آمریکایی 100 درصد تعرفه گمرکی اعمال می کند

هند روی کالاهای آمریکایی 100 درصد تعرفه گمرکی اعمال می کند
چهارشنبه 2 خرداد 1397 - 08:03

هند در اقدامی متقابل قصد دارد از تیرماه (ژوئن) 100 درصد تعرفه مالیاتی برای 20 نوع کالای وارداتی آمریکایی وضع کند.

العالم - آسیا

به نقل از ' اسپوتنیک نیوز' هند در روز سه شنبه، این کالاهای آمریکایی شامل نخود ، نخود فرنگی، سیب تازه، گردو، روغن سویا، روغن نخل تصفیه شده، پودر کاکائو، محصولات شکلاتی، ماشین های گلف، موتورسیکلت با ظرفیت موتور بیش از 800 سی سی و سایر کالاها و وسایل نقلیه با موتورهای احتراق پیستونی می شوند.

هند هم اکنون به سازمان تجارت جهانی اعلام کرده است اگر ترامپ مالیات واردات آلومینیوم و فولاد از هند را کاهش ندهد، دهلی نو از ماه ژوئن تعرفه گمرکی 20 کالای مذکور را تا 100 درصد افزایش خواهد داد.
هند در اخطاری به آمریکا اعلام کرده است که تعرفه های بالای گمرکی تا زمانی که اقدامات محافظتی آمریکا پایان نیابد همچنان ادامه خواهد داشت.

دولت ترامپ در ماه مارس تعرفه گمرکی برای واردات محصولات آلومینیومی و فولادی از تمام کشور ها به جز کانادا و مکزیک را به ترتیب 10 و 25 درصد افزایش داد.

این افزایش تعرفه های گمرکی سبب شده است که صادرات آلومینیوم و فولاد هند به ارزش 1.5 میلیارد دلار صدمه ببیند.

هند پیش از این از آمریکا درخواست کرده بود که تعرفه های گمرکی را برای این کشور کاهش داده و مساله را از طریق مشورت و به صورت دوستانه حل و فصل کند. اما دولت ترامپ با این پیشنهاد هند مخالفت کرده است.

هند و آمریکا در سازمان تجارت جهانی با یدکیگر اختلاف های زیادی داشته اند.

ماه گذشته هند اعلام کرد در حال آمادگی برای مقابله با اتهامات آمریکا در سازمان تجارت جهانی مبنی بر عدم گزارش درست اطلاعات یارانه دولتی برای محصولات کشاورزی می باشد.

آمریکا به دلیل عدم گزارش صحیح هند در خصوص قیمت حمایتی آن در ارتباط با غلات در سازمان تجارت جهانی علیه این کشور شکایت کرده و از آن انتظار دارد که به قوانین سازمان تجارت جهانی در خصوص گزارش های لازمه احترام بگذارد.

پیش از آن آمریکا از کمک های یارانه ای هند به صادرات این کشور انتقاد کرده بود.

 لایتزیر نماینده تجاری آمریکا در سازمان تجارت جهانی گفت: چندین برنامه یارانه ای هند به صادر کنندگان این کشور سود می رسانند که این امر به آنها اجازه می دهد تا کالای خود را با قیمتی ارزانتر به فروش برسانند. این برنامه های به قیمت صدمه به کارگران و صادرکنندگان آمریکایی تمام می شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا کشورهایی مانند هند و چین را به وضع تعرفه های مالیاتی متقابل تهدید کرده و اعلام کرده است که این کشور ها باید تعرفه های مالیاتی مشابه با آمریکا تصویب کنند.

آمریکا پیش از این نیز در نشست وزرای سازمان تجارت جهانی در آرژانتین با انتظارات هند در مورد بهبود برنامه یارانه های غذایی مخالفت کرده بود.

در این نشست هند آمریکا را متهم به نقض تعهدات خود کرد. هند و آمریکا همچنین در مورد وضعیت ' کشور در حال توسعه' هند در سازمان تجارت جهانی با یکدیگر مشاجره کردند.

هند سعی کرده است تا در سازمان تجارت جهانی به یک تصمیم جامع در خصوص انبار کردن عمومی غلات غذایی برسد. هند می خواهد بدون اینکه از سوی این سازمان مورد چالش قرار بگیرد اقدام به خرید، ذخیره و همچنین فروش مواد غذایی بکند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر اساس سیاست 'اول آمریکای' خود از طرح های سازمان تجارت جهانی بسیار انتقاد کرده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها