دردسر "بندر" برای پادشاه عربستان

دردسر
شنبه 21 مرداد 1391 - 08:40

بيماري رواني و افسردگي "بندر بن سلطان" رييس جديد دستگاه اطلاعات سعودي، پادشاه عربستان را با مشکلات جديدي مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "مجتهد" که مدتی است در شبکه های اجتماعی اینترنتی عربستان، در حال افشای وقایع پشت پرده خاندان سعودی است، در جدیدترین اظهارات خود تأکید کرده است، پادشاه عربستان با تعيين بندر بن سلطان به سمت رئيس دستگاه اطلاعات آن كشور، خودش را دچار مخمصه كرده است. زيرا بندر از بيماري هاي جسمي و روحي رنج مي برد و به علت نگراني درباره وضعیت روانی وی، تاكنون  هيچ جلسه اي با سران دستگاه امنيتي اين كشور برگزار نشده است.

وی افزود: بندر همچنان از افسردگي، اضطراب، رعب و هراس از امور نامشخص رنج مي برد و قادر به ارتباط با ديگران نيست.

مجتهد تأکید کرد: بندر تاكنون نتوانسته با سران دستگاه اطلاعات عربستان به طور صحيح ارتباط برقرار كند؛ وی همچنين قادر به ارتباط با بخش‌هاي ديگر، از جمله وزارت دفاع يا گارد ملي عربستان نبوده است.

مجتهد ادامه داد: با وجود تدابیر شدید امنيتي و تغيير مكرر محل برپايي نشست ها، بندر به علت ابتلا به جنون، سوء ظن شديد و نگراني درباره احتمال وقوع انفجار در محل برگزاری جلسات، تاکنون در هيچ جلسه اي حضور نيافته است. در این میان برخي معتقدند كه نزديكان بندر به وي سفارش كرده اند از حضور در نشست هاي عمومي خودداري كند، تا وضعيت روحي و روانی وي براي حاضران برملا نشود و رسوايي بزرگي به بار نياید.

مجتهد با بیان اینکه سهل انگاری در اداره دستگاه اطلاعاتي سعودی همچنان ادامه دارد تأکید کرد، مقرن بن عبدالعزيز (رییس سابق دستگاه اطلاعاتی) مشغول خوشگذراني هاي شبانه اش بود، و بندر نیز به علت مشكلات و بيماري هاي روحي و جسمي قادر به اداره امور نيست.

مجتهد به نقل برخي از مقامات دستگاه اطلاعاتي عربستان مي نويسد: "هيچ گونه ديدگاه روشني در زمينه تعامل با ائتلاف ايران، عراق، سوريه و لبنان وجود ندارد؛ و این سازمان در این باره کاملا سردرگم است".

مجتهد درباره نشست مكه گفت: تصمیم برای برگزاری این نشست به طور ناگهاني اتخاذ شد و شمار زيادي از كشورها به حضور در آن دعوت شده اند.

وی یکی از اهداف برگزاري این نشست را كاهش تنش با ايران و تفاهم رو در رو با ریيس جمهور این کشور از طریق دعوت وي به مكه دانست، چرا که به عقیده مجتهد، پادشاه به شدت نگران هر گونه تنش با ايران است.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها