فعالان سوری:

روز قدس، آوردگاه مبارزه با رژيم صهيونيستي است

روز قدس، آوردگاه مبارزه با رژيم صهيونيستي است
دوشنبه 23 مرداد 1391 - 08:21

شماري از فعالان فرهنگي و رسانه اي سوري، روز قدس امسال را روز مبارزه عملي با تحركات رژيم اسرائيل براي يهودي سازي قدس اشغالي و آوردگاه مقابله با اين رژيم اعلام کردند.

"خلف المفتاح" رييس موسسه سوري وحدت مطبوعات و انتشارات روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: روز جهاني قدس روز مهم و سرنوشت سازي است و نبايد در اين روز به حرف اكتفا كرد، زيرا روز قدس روز عمل است.

وي بر ضرورت تلاش هاي گسترده براي آزادي قدس تاكيد كرد و گفت : رژيم صهيونيستي به دنبال محو چهره تاريخي، اسلامي و عربي قدس است اما مسلمانان در روز جهاني قدس بايد آن را در قلب و انديشه جهان زنده نگه دارند.

"حسین عبدالكريم" نويسنده و تحليل گر سياسي سوري نيز اظهار داشت: حمايت از قدس و بزرگداشت روز جهاني قدس نوعي مقاومت براي دفاع از اين مكان مقدس به شمار مي رود و ثابت مي كند كه دشمن صهيونيست با جعل و دستكاري وقايع تاريخي به دنبال ايجاد هويتي موهوم براي صهيونيسم است.

فعالان فرهنگي و رسانه اي سوري از امت هاي عربي و اسلامي در سراسر جهان خواستند در روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان براي بزرگداشت روز جهاني قدس در تظاهرات اين روز حضوري فعال داشته باشند تا بر پايبندي به مقدسات ديني، تاريخي و تمدني خود پافشاري كنند.

امام خميني ( ره ) پس از پيروزي انقلاب اسلامي با پيشنهاد طرحي، از امت اسلامي خواستند آخرين جمعه ماه مبارك رمضان هر سال را به عنوان روز جهاني قدس گرامي بدارند تا بر پايبندي امت اسلامي و آزادگان جهان به فلسطین و قدس و ضرورت آزادي آن از چنگال صهيونيست ها تاكيد شود.

12-17:47
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها