مقامات آمریکا و کره شمالی امروز در «سنگاپور» دیدار می‌کنند

مقامات آمریکا و کره شمالی امروز در «سنگاپور» دیدار می‌کنند
سه شنبه 8 خرداد 1397 - 08:04

مقامات آمریکا و کره شمالی قصد دارند روز سه‌شنبه (امروز) قصد دارند به منظور بحث درباره موضوعات امنیتی مربوط به نشست احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در «سنگاپور» دیدار کنند.

العالم - آمریکا

بنا به گزارش یک منبع دیپلماتیک، مقامات آمریکایی و کره شمالی قرار است روز سه‌شنبه (امروز) برای بحث درباره موضوعات امنیتی و پروتکلی مربوط به نشست احتمالی میان رهبران این دو کشور، در «سنگاپور» با یکدیگر دیدار کنند.

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی گزارش کرد، «جو هگین» معاون رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در امور عملیاتی ریاست هیأت آمریکایی را برعهده دارد و از طرف دیگر نیز «کیم چانگ سان» یکی از مقامات ارشد کمیسیون امور خارجه نیز نمایندگی کره شمالی را برعهده دارد. این هیأت‌ها روز دوشنبه (دیروز) وارد سنگاپور شدند.

نشست سطح عالی میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در خصوص مسئله برنامه اتمی «پیونگ‌یانگ» قرار است روز 12 ژوئن (22 خردادماه) در سنگاپور برگزار شود.

طبق این گزارش، ترامپ روز پنجشنبه هفته گذشته خواستار لغو این دیدار شد و دلیل آن را «خصومت آشکار» کره شمالی اعلام کرد اما بعد از ورود سئول به این مسئله، ترامپ از تصمیم خود صرفنظر کرد و گفت که این دیدار طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

یک منبع دیپلماتیک گفت: «من پی برده‌ام که دو طرف روز 29 می (8 خردادماه) در سنگاپور با یکدیگر دیدار خواهند داشت و رایزنی‌هایی را درباره موضوعات عملی همچون تاریخ دقیق نشست و محل برگزاری آن، پروتکل و مسائل امنیتی صورت می دهند».

بر اساس این گزارش، این مذاکرات برنامه ریزی شده در سنگاپور موازی با رایزنی‌های جداگانه‌ای است که در روستای مرزی بین دو کره به نام «پانمونجام» در حال انجام است.

یونهاپ گزارش کرد که در روستای پانمونجام، دو طرف ظاهراً درباره روش‌های خلع سلاح اتمی کره شمالی و جدول زمانی آن و همچنین راههای تضمین امنیت کره شمالی گفت‌وگو می‌کنند.

هیأت‌های این مذاکرات به ریاست «سانگ کیم» فرستاده سابق آمریکا در امور هسته‌ای و «چو سان هوئی» معاون وزیر امور خارجه کره شمالی اداره می شود.

طبق این گزارش، واشنگتن خواستار رویکرد خلع سلاح بسیار سریع کره شمالی است و این در حالی است که پیونگ‌یانگ از کاهش تدریجی برنامه اتمی خود حمایت می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها