سردبير روزنامه الاحرار مصر:

بستن گذرگاه رفح خوش خدمتي به اسراييل است

بستن گذرگاه رفح خوش خدمتي به اسراييل است
چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 05:33

قاهره (العالم) ـ سردبير روزنامه الاحرار مصر با اشتباه خواندن تصميم مقامات اين كشور مبني بر بستن گذرگاه رفح پس از عمليات تروريستي اخير در سينا، اين اقدام را تصميم بقاياي نظام مبارك در راستاي خوش خدمتي به رژيم صهيونيستي دانست.

سليم عزوز سه شنبه شب در مصاحبه با شبكه خبري العالم، در باره تأثيرپذيري مصر پس از انقلاب از اقدامات تحريك آميز رژيم صهيونيستي و مشاركت در تحقير فلسطيني ها هشدار داد و اظهار داشت: انتظار مي رود در روزهاي آينده اين گذرگاه به صورت دائمي بازگشايي شود.

سردبير روزنامه الاحرار مصر گفت: قاهره پس از انتخاب محمد مرسي به رياست جمهوري مصر بر بازگشايي گذرگاه رفح تأكيد داشت. اما سامي عنان رئيس بركنار شده ستاد مشترك نيروهاي مسلح شخصا و پس از وقوع حادثه تروريستي سينا و براساس روش نظام سابق به طور يكجانبه تصميم به بستن گذرگاه رفح گرفت.

وي افزود: انتظار مي رود بازگشايي موقت اين گذرگاه از سوي مصر پس از بركناري طنطاوي و سامي عنان زمينه بازگشايي كامل آن را فراهم كند.

عزوز با تأكيد بر اين كه رژيم سابق بر گرسنه نگه داشتن مردم غزه در راستاي منافع رژيم صهيونيستي تلاش مي كرد، گفت: اما محمد مرسي رئيس جمهور جديد مصر ادامه دهنده راه رژيم سابق نيست و در اين زمينه عملكردي متفاوت دارد.

وي افزود: پس از پيروزي انقلاب 25 ژانويه، مردم مصر خواستار برداشتن محاصره از مردم غزه بودند. اما مقامات مصري پس از پيروزي انقلاب تاكنون در اين زمينه تأكيد چنداني نداشته اند.

سردبير روزنامه الاحرار مصر تأكيد كرد: در حال حاضر به علت جنايت تروريستي سينا، يك توطئه سياسي عليه نوار غزه در جريان است؛ بدون اينكه جنايتكاران واقعي و عوامل اين جنايت مجازات شوند.

وي گفت: از سوي ديگر مخالفان اخوان المسلمين از اين موضوع براي انتقاد از اين جماعت بهره برداري مي كنند.

عزوز با انتقاد از موضع منفي جنبش فتح درباره بازگشايي گذرگاه رفح و تأثير آن بر فلسطيني ها خاطرنشان كرد: اين گروه مانع بازگشايي گذرگاه رفح به روش صحيح است از اين رو حل اين امر نيازمند تدوين برخي قوانين در اين خصوص است.

سردبير روزنامه الاحرار مصر افزود: بايد در پيمان سازش با رژيم صهيونيستي به ويژه جدول امنيتي ويژه آن بازنگري شود تا نيروهاي مصر بتوانند به طور طبيعي در سينا حضور يابند. مصر پس از انقلاب نمي تواند با تحقير فلسطيني ها موافقت و در اين زمينه مشاركت كند.

عزوز درباره تأثيرپذيري مصر از تحريكات رژيم صهيونيستي و موافقت با بستن گذرگاه رفح و بازگشايي گذرگاه كرم ابوسالم به جاي آن براساس خواست اسرائيلي ها هشدار داد و گفت: گذرگاه رفح يك گذرگاه كاملا مصري فلسطيني است.
MKH-14-19:07

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها