المصری:

بستن گذرگاه رفح فاجعه انساني را در غزه به همراه دارد

بستن گذرگاه رفح فاجعه انساني را در غزه به همراه دارد
پنج‌شنبه 19 مرداد 1391 - 08:23

عضو مجلس قانونگذاري فلسطين از جنبش مقاومت اسلامي حماس، هشدار داد که بستن گذرگاه رفح و تونل ها، به فاجعه اي انساني در غزه تبديل خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین ، مشیر المصری از رهبران مصري و فلسطيني در غزه خواست فرصت را غنيمت شمرده و فريب دسيسه هاي دشمن صهيونيستي را كه در پي تفرقه افكني ميان اين دو ملت است، نخورند.
وی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تاكيد بر اينكه فلسطيني ها ، عرب ها و آزادگان جهان بايد تلاش هاي خود در راستاي لغو محاصره غزه ادامه دهند، تصريح كرد: بدون شك، صهيونيست هاي غاصب در حادثه تروريستي حمله به نيروهاي امنيتي مصر دست داشتند.

وی افزود  : اولين طرفي كه از اين جنايت منتفع مي شود، رژيم اشغالگر است كه چشم ديدن بهبود مناسبات طرف هاي مصري و فلسطيني را ندارد، به همين خاطر تلاش مي كند ميان آنان تفرقه افكني كند و طرف هاي مصري و فلسطيني بايد با ديد و نگرشي واحد با اين مساله مقابله كنند.
وي خاطر نشان كرد كه من تعجب مي كنم كه برخي طرف هاي مصري دولت فلسطين در غزه را متهم كرده و كاري به دشمن صهيونيستي ندارند.
اين عضو مجلس قانونگذاري فلسطين افزود: بستن تونل ها و گذرگاه رفح، پيش زمينه اي براي وقوع يك فاجعه انساني همه جانبه در غزه خواهد بود، بنابراين بايد به تلاش هايمان در راستاي لغو محاصره غزه ادامه دهيم و آماده هرگونه همكاري با بردران مصري براي شناسايي عاملان اين جنايت هستيم.
از سوي ديگر، المصري ضمن انتقاد از موضع برخي رهبران جنبش فتح كه نوار غزه را مسئول حمله به نيروهاي امنيتي مصر دانسته اند، خاطر نشان كرد: متاسفانه جنبش فتح همسو با دشمن صهيونيستي گام برداشته و نقش تاسف برانگيزي در انتقام از 2 ميليون فلسطيني در غزه ايفا مي كند. اين جنبش تلاش مي كند تا از محاصره غزه به نفع اهداف حزبي تنگ نظرانه خود بهره برداري كند. من از روشنفكران و خردمندان فتح مي خواهم براي يك بار هم كه شده به وظايف ملي خود عمل كرده و همگام با ملت فلسطين حركت كنند و مناقصه هاي بي ارزش را به كنار بگذارند.

پربیننده ترین خبرها