تحلیلگر سوری:

فشار بر سوریه هدف اجلاس عربستان

فشار بر سوریه هدف اجلاس عربستان
چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 13:59

دمشق(العالم)- تحليلگر سياسي سوري گفت: هدف اجلاس فوق العاده عربستان فشار بر دولت سوريه است نه حمايت از فلسطين و مقابله با روند شتابان يهودي سازي اين سرزمين و قدس شريف.

"شادي احمد" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم خاطرنشان کرد که انفجارهاي سوريه، معادله کنونی را به نفع تروريست ها تغيير نمي دهد و ارتش سوریه به شدت در حال پیشروی و سیطره بر مناطق مختلف کشور است.

وی گفت: ارتش آزاد و عناصر القاعده پیوسته با تحمل تلافات سنگین از  مواضع خود عقب نشيني می کنند و به رغم انفجارهايي كه رخ مي دهد، اوضاع کشور رو به بهبود است.

این تحلیلگر سوری با اشاره به خواسته هاي ملت در زمينه توسعه، دمكراسي و آزادي تصريح كرد: سوريه قلب محور مقاومت در منطقه است و به همین علت كشورهاي غربي و برخي كشورهاي عربي مي خواهند آن را از اين محور خارج كنند.

اين تحليلگر سوري ايجاد منطقه پرواز ممنوع يا منطقه حائل در خاك سوريه را به علت مخالفت روسيه و چين بعید دانست.

شادي احمد خاطر نشان كرد: با توجه به قدرت پدافند هوايي و موشكي ارتش سوريه و موضع دوستان دمشق به ويژه ايران كه اعلام كرده اجازه ماجراجويي نظامي در سوريه را نمي دهد، كشورهاي غربي قادر به ايجاد چنين مناطقي نيستند.

شادی احمد با انتقاد از چهارمين نشست فوق العاده سران كشورهاي اسلامي در مكه مكرمه افزود: اين نشست براي فلسطين، مقابله با روند شتابان يهودي سازي اين سرزمين و قدس و حتي براي توسعه كشورهاي اسلامي برگزار نشد بلکه هدف آن فشار بر سوریه و سرنگونی نظام این کشور است.

tt-15-15:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها