عالم لبناني: قدس بايد به صاحبان اصلي آن بازگردد

عالم لبناني: قدس بايد به صاحبان اصلي آن بازگردد
پنج‌شنبه 26 مرداد 1391 - 05:26

بيروت (العالم) ـ عضو تجمع علماي مسلمين در لبنان گفت: امام خميني (ره) آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را به عنوان روز جهاني قدس اعلام كردند كه يك نقطه عطف مهم در تاريخ معاصر ما به شمار مي رود.

شيخ حسين غبريس پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: با وجود فشارها و تلاش هاي دشمنان اسلام اما آنها نتوانسته و نخواهند توانست جلوي مشاركت انسان هاي آزاد مسلمان يا غيرمسلمان و مستضعف را براي شركت در روز جهاني قدس و تاكيد بر اين كه قدس بايد به صاحبان اصلي آن بازگردد، بگيرند.

وي افزود: اشغال قدس باعث شده است كه امت اسلامي بويژه جوانان كشورهاي مختلف و مبارزان براي مقابله با دشمن صهيونيستي كه حقوق ملت فلسطين را سلب كرده و آنها را شهيد و آواره كرده است، بپاخيزند.

عضو تجمع علماي مسلمين در لبنان گفت: امروز شاهديم كه ميليون ها نفر از جمله غيرمسلمانان در سراسر جهان از برگزاري روز جهاني قدس حمايت مي كنند و ما از همه آزادگان جهان بويژه در جهان اسلام مي خواهيم كه روز جهاني قدس را به روز همبستگي وحدت و كنار گذاشتن اختلاف نظرهاي خود براي آزادي اين شهر مقدس از لوث اشغالگران صهيونيست تبديل كنند.

وي افزود: سازمانهاي عربي و اسلامي از جمله اتحاديه عرب و سازمان همكاري اسلامي و سران عرب تا كنون نقش تاثيرگذاري در ياري رساندن به قدس ايفا نكرده اند.

tt-15-18:37 

پربیننده ترین خبرها