ابتكار امام (ره) تصميم راهبردي براي حمايت ازقدس

ابتكار امام (ره) تصميم راهبردي براي حمايت ازقدس
پنج‌شنبه 26 مرداد 1391 - 07:40

رام الله (العالم) – دبير كل مركز اسلامي- مسيحي حمايت از قدس، اعلام روز قدس از سوي امام خميني (ره) را تصميمي راهبردي براي حمايت از اين شهر مقدس توصيف كرد.

"حسن خاطر" پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم خاطرنشان كرد: اين ابتكار مهم متاسفانه به علت سهل انگاري كشورهاي اسلامي، با اقدامات لازم و متناسب در زمينه مقابله با تحركات رژيم صهيونيستي در خصوص يهودي سازي قدس همگام نيست.

خاطر اظهار داشت: ما مي خواهيم روز جهاني قدس به گونه اي فراگير شود كه با نچه در اين سرزمين مقدس مي گذرد همگام باشد تا پيروزي كامل قدس شريف محقق گردد.

وي افزود: در سال هاي گذشته حمايت از قدس تنها به برگزاري مناسبت روز قدس كه البته بسيار هم مهم است،محدود مي شد اما خواسته ما اين است كه  تصميم سازان كشورهاي اسلامي و سازمان همكاري اسلامي نيز به همين مناسبت تدابيري عملي در مقابله با طرح ها و جنايات اشغالگران صهيونيست اتخاذ كنند.

دبير كل مركز اسلامي- مسيحي حمايت از قدس تاكيد كرد كه چالش هاي پيش روي قدس روز به روز بيشتر و جدي تر مي شود و اوضاع اين شهر رو به وخامت است.

وي افزود: صهيونيست ها با هجمه گسترده به شهر قدس، يهودي سازي، هويت ،تاريخ ،مقدسات و ساكنان اين شهر را هدف قرار داده اند.

"خاطر" اظهار داشت: زمين هاي فلسطينيان در قدس شريف به صورت كامل در حال بلعيده شدن است و برنامه نامحدود شهرك سازي ، تخريب خانه هاي ساكنان اصلي اين شهر و نيز ممنوعيت صدور مجوز ساخت و ساز براي اهالي حقيقي اين شهر در حال اجراست.

وي در ادامه به ديوار حائل نژادپرستانه صهيونيست ها در اين شهر اشاره كرد و گفت: بيت المقدس و مسجد الاقصي با هجمه گسترده يهودي سازي مواجه است و هتك حرمت آن به امري روزمره تبديل شده است.

دبير كل مركز اسلامي- مسيحي حمايت از قدس، عامل اصلي اوضاع امروز قدس را فقدان نقش آفريني كشورهاي عرب و اسلامي عنوان كرد و افزود: سازمان ها و مؤسسات عربي و اسلامي ،احزاب ،گروه هاي سياسي و علماي اسلامي در اين زمينه مسوولند.

وي تاكيد كرد كه با وجود تمام اين مسائل قدس همچنان در برابر هجمه هاي رژيم صهيونيستي مقاومت مي كند.
  tt-15-18:41

پربیننده ترین خبرها